כאבים באיזורים לא נעימים

דיון מתוך פורום  כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה

30/12/2007 | 23:24 | מאת: אור

שלום ד"ר זמורה, יש לי 2 שאלות ברשותך: 1. יש לי קרוהן. לאחרונה (כחודשיים בערך) אני חשה בכאבים בעיקר בערב, אבל לא רק, שמתחילים מפי הטבעת כלפי מעלה, ומקרינים לי לכל הבטן ולמפשעה. הכאבים הם חדים יחסית ובסוג של "פולסים". כמו כן, לאחרונה גם ההתרוקנות היא לא מלאה. לפעמים יש עצירות, ולפעמים התרוקנות חלקית על פני היום כ3 עד 4 פעמים בערך, ולפעמים שלשול פתאומי וחזק, ואז שקט קצת. הבטן רוחשת ו"מדברת" זה גם לאחרונה. כמו כן, יש תחושת גירוי קל באיזור פי הטבעת והווגינה. בעבר היו לי ציסטות בשחלה שבאו והלכו ללא התערבות כלשהיא. בנוסף בערך כחצי שנה, אני מרבה יותר ממקודם להקיא, ויש כאבים בקיבה. אובחנתי בעבר עם רפלוקס. טופלתי כבר 3 פעמים נגד החיידק ה. פילורי. רק בפעם ה-3 זה עזר. (אני לוקחת כרגע פנטסה ואומפרדקס) אני תוהה מה לעשות, ואם בכלל להתייחס לענין. אני ממש מתביישת גם לעבור בדיקה... מה עלי לעשות? האם זה קשור לגסטרו, פרוקטולוג, או לרפואת נשים?? 2. הרבלייף - לאחרונה שמעתי רבות על יעילות בטיפול בקרוהן ע"י הרבלייף. חולי קרוהן קשים שנכנסו לרמיסיה ארוכת שנים. מה ידוע לך על כך, ומה דעתך על זה? תודה:)

לקריאה נוספת והעמקה
30/12/2007 | 23:31 | מאת: אור

שכחתי לציין, שכאשר יש כאב מפי הטבעת, לוחץ כזה, יש תחושה של רצון ללכת להתרוקן, אך ללא הועיל. עד שלפתע , כאמור, יכול להיות שלשול לזמן קצר

01/01/2008 | 20:39 | מאת: ד"ר עודד זמורה

אור שלום, הסימפטומים שאת מתארת בהחלט יכולים להיות קשורים למחלתך, אך אין באפשרותי לבצע אבחנות פרטניות על סמך תיאור באינטרנט בלבד. את כבר בוודאי יודעת הטיפול נכון במחלת קרוהן יכול לשפר את איכות החיים, ולכן כדאי כן להבדק, על ידי הגסטרואנטרולוג המטפל או כירורג קולורקטאלי / פרוטולוג. לגבי הרבלייף- לא ידוע לי על מידע רפואי מדעי על השפעת הרבלייף על קרוהן במסגרת הרפואה הקונבנציונאלית.

מנהל פורום כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה