פיסורה אנאלית-שאלה כללית

דיון מתוך פורום  כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה

11/07/2019 | 17:23 | מאת: Maz

שלום רב, אשמח לקבל חוות דעת בנוגע לפיסורה.מזה חודש ועשרה ימים לערך אני משתמשת בטיפול שמרני עפ"י מרשם רופא באמצעות משחות אנטרולין לטיפול בפיסורה ועזקאין לאלחוש בעת הצורך . כמו כן ניתנו לי נרות אביטרן. יש ימים שאני מרגישה מאין הקלה מסויימת והכאבים מתגברים בעת יציאה,או לחלופין גירוד מציק מאוד. כל זה מלווה בדם שיורד כשאני מתפנה, אני מניחה שמפציעה חוזרת של המעטפת . חשוב לי לציין כי באופן כללי אני לא סובלת כלל מעצירות (למעט אולי יום לפני מחזור) ,ובדרכ מתפנה בין 1-2פעמים ביום מאז ומתמיד. חשוב לי להבין מדוע נוצרה בפיסורה בכלל, שכן עצירות לא הסיבה במקרה שלי. גם הרכב התזונה שלי תקין וכולל פירות וירקות, והקיבה רכה . 2 שאלות. האחת האם יכול להיות שיש לי גם טחורים וגם פיסורה,איך יודעים להגדיר שיפור? .הרופא שלי המליץ לשים משחה ואמבטיות במשך חודשיים,ורופא אחר אמר לי כעבור שבועיים לעשות ניתוח. ושאלה נוספת האם פיסורה יכולה להיגרם בעקבות יחסי מין אנאלים? תודה רבה מזי

לקריאה נוספת והעמקה

שלום, ובכן, גורמי סיכון להיווצרות פיסורה הינן בין היתר - עצירות , יציאות לא סדירות, מאמץ מוגבר בזמן יציאה, ישיבה ממושכת בשירותים. גם שלשולים מרובים יכולים לגרום לפיסורה. לעיתים נוצרת פיסורה אצל אנשים ללא גורמי הסיכון הנ״ל. לעיתים יציאה אחתת מאומצת יכולה להוביל להיווצרות פיסורה, ואז נוצר מעגל סגור שקשה לצאת ממנו שכן הפיסורה כשלעצמה גורמת לכיווץ יתר ואז ליציאות מאומצות יותר שגורמות שוב לפציעה וחוסר ריפוי של הפיסורה. ייתכן שיש גם טחורים וגם פיסורה. הגורמים הבסיסיים להיווצרות שתי הפתולוגיות הללו הינן דומים כפי שתיארתי לעיל. שיפור יוגדר בהתאם לסימפטומים שלך - כלומר ירידה בכאב והפחתה בדימום עד כדי היעלמות הכאב. ההחלטה על ניתוח תלויה בעיקר בך - כלומר האם את ממשיכה לסבול לרמה של פגיעה משמעותית באיכות החיים למרות מקסימום של טיפול שמרני. לגבי יחסי מין אנליים - יכולים לגרום לטראומה וקרע ברירית התעלה האנלית בדומה לפיסורה אך במנגנון אחר. בד״כ הפיסורה תיראה אחרת ותהיה ממוקמת קצת שונה בהשוואה לפסיורה רגילה.

13/07/2019 | 21:52 | מאת: Mili

היי דר' תודה רבה על המענה המהיר איפה ממוקמת פיסורה שכתוצאה מיחסים אנאלים לעומת פיסורה שיוצאת מסיבות אחרות,מה השוני . ובאופן כללי האם הפיסורה אמורה לעבור לגמריי? כלומר החתכים והעור בדמות" ראש" יעלמו /מתכווצים? האם חודש וקצת זה זמן סביר להמשיך עם הטיפול השמרני?

פיסורה רגילה בד״כ תהיה במיקום אחורי ולעיתים קדמי. פיסורות מסיבות אחרות יכולה להיות בכל מקום. קפלי העור המעובים בד״כ לא נעלמים. הכאבים מהפיסורה אמורים לחלוף. זמן סביר להמשיך עם טיפול שמרני הינו תלוי בך. הטיפול והניתוח מטרתם לשפר את איכות חייך, לכן את תצטרכי להחליט אם ומתי הטיפול השמרני אינו משיג מטרה זו וברצותך לפנות לניתוח.

מנהל פורום כירורגיה קולורקטלית ופרוקטולוגיה