כאב כרוני -קטיעת בוהן

דיון מתוך פורום  תמיכה לסובלים מכאב כרוני

26/11/2006 | 19:18 | מאת: חיים

בשנת 2001 עקב תאונת דרכים עברתי קטיעה מלאה של בוהן 3 בכף רגל ימין -מאז כל השנים כאבים עזים רגישות גבוהה של הגדם -בחורף בעיקר כאבי פנטום בכיוון האצבע החסרה (תחושה שהבוהן החסרה קיימת ותפוסה בסד) עד כדי אי יכולת דריכה על כף הרגל והליכה בעזרת קביים לתקופות ממושכות . טיפול בפרוקסול פורטה 500 מ"ג לא פתר את הבעיה -האם יש פתרון ? תודה

לקריאה נוספת והעמקה
28/11/2006 | 12:24 | מאת:

שלום רב לך, צר לי לשמוע שאתה סובל כל כך הרבה שנים מבלי לקבל עזרה מספקת לסייע לך בהתמודדות עם הכאבים. אינני רופאה ועל כן לא אמליץ לך על טיפול אך כדאי מאוד להגיע למומחה הנכון. במקרים כמו שלך, הנטייה של רפואת הכאב הינה לנסות להקל עלייך את הכאב ולא מתוך ניסיון ריפוי בהכרח. אך כפי שאתה וודאי יודע - הקלה על הכאבים זה עולם ומלואו מכיוון שהכאב יכול להשתלט על החיים.... אני ממליצה לך בחום לגשת למרפאת כאב טובה - אשמח להמליץ לך על מקום טוב באיזורך, על מנת לקבל טיפול הולם לכאבים. מה שחשוב לדעת כאשר אתה ניגש לטיפול זה שגם מומחה הכאב הטוב בעולם לא בהכרח מוצא את הטיפול הטוב ביותר על הניסיון הראשון. מכיוון שכל אדם הוא מקרה בפני עצמו אז אותה תרופה יכולה להשפיע שונה על שני אנשים. לעיתים גם תרופה שניסית בעבר יכולה לעזור במינון שונה או בשילוב עם עוד תרופות. לאחר שתעבור את הבדיקה הראשונית, סביר להניח שימליצו לך על טיפול אך אל תתיייאש - זה יכול לקחת זמן עד שמוצאים תרופה או שילוב של טיפולים שמקלים על הכאב ואין זה אומר שהרופא לא טוב. הדבר היחיד שמשמעותי הוא להגיע לרופא/ה שהתמחה בכאב. הרבה הצלחה!!! אם יש לך עוד שאלות- אנחנו פה בשביל זה!

28/11/2006 | 15:37 | מאת: דניאלה

חיים, שלום. רציתי להצטרף לדבריה של מנדי. בבואך לחפש "פיתרון" כדבריך, הרי ברור גם לך, שאצבע חדשה ובריאה כבר לא תהיה, ולכן חשוב מהי אותה משמעות וציפיה שיש לך כשאתה מתיחס למושג הזה. חשוב גם לדעתי להציב ציפיה ריאלית כך שניתן להתמודד איתה ובעיקר להשיגה.כפי שכתבה מנדי, הרי השאיפה צריכה להיות הקלה ושיכוך כאב, אפילו אם הכאב לא יעלם לגמרי, כי יתכן שזה אולי לא אפשרי, אך קרוב לוודאי שבטיפול נאות אצל מטפלים מביני דבר בהחלט ניתן יהיה להקל עליך באופן כזה שתרגיש שהשליטה חוזרת לחייך ולידיך שוב. אולי, לא תזדקק לקביים לתקופות כה ארוכות, ואולי לא תזדקק להם כלל,אך יש לזכור כי זהו תהליך, שעשוי להיות ארוך, ויתכנו גם אכזבות לאורכו,אך המטרה שווה הכל. דבר נוסף, מכיוון שעד עתה לדבריך, ניסית פרוקסול פורטה בלבד, הרי שאתה יכול לפחות להתנחם בכך שיש כ"כ הרבה עוד מה לנסות כדי לשכך את הכאב. בפועל, טרם מיצית שום טיפול תרופתי יעיל לבעיה זו, כך שהסיכויים הם לטובתך כי קיים מיגוון אופציות-הן תרופתי והן בשיטות אחרות שניתן לנסות,ואולי יהיה לך מזל-וכבר בניסיון הטיפולי הראשון, יהיה מזור לצורייך?! בכל אופן הצעתה של מנדי לפנות למרפאת כאב, היא בוודאי הטובה ביותר, שם יש את אנשי המיקצוע וכל האמצעים במיסגרת רב-תחומית. יישר כח ולימים טובים יותר, דניאלה.

29/11/2006 | 12:16 | מאת: חיים

תודה רבה