פיזור גרורתי בצפק - סרטן שד מסוג lobular carcinoma
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לפני 19 שנה חליתי בסרטן שד. עברתי מסטקטומי, כמותרפיה - CAF והקרנות. הגידול היה גדול אך הבלוטות נקיות. בפתולוגיה נמצאו שני סוגים: Ductal & Lobular. ללא קולטנים לאסטרוגן. לכן לא טופלתי בתמוקסיפן או בטיפול הורמונלי אחר. (לאחר זמן מה לקחתי evista במשך כשנתיים) לפני כשנה, עקב עלית סמנים בדם, ומימת בינונית + ממצאים קלינים נוספים, עברתי לפרוסקופיה אבחנתית ונמצא בצפק - פיזור תאים מסוג Lobular carcinoma כמן כן ER & PR חיובי גבוה ו HER2 שלילי. טופלתי בפמרה במשך 6 חדשים אך חלה החמרה לכן עברתי לטיפול ביולוגי משולב Aromazin + Afinitor למשך 4 חודשים. ב CT אחרון התברר שהמימת גדלה. ההמלצה של רופאי היא לעבור לקסלודה. מה דעתך ? האם לא טוב יותר להמשיך בטיפול הורמונלי - פסלודקס או ....? מה יהיה ? תודה שרהל'ה
שלום שרה'לה ההחלטה אם לעבור לטיפול הורמונלי נוסף או כימותרפיה מתבססת על המצב הקליני ותגובה לקוים קודמים. כאשר יש סמפטומים משמעותיים, כמו במקרה שלך, והתגובה לטיפולים הורמונלים קודמים היתה קצרה הסיכוי שכימורתפיה תעזור ומהר הוא גבוה יותר מאשר פסלודקס. לכן אני מסכימה עם ההמלצה לתת לך כעת כימותרפיה. יחד עם זאת, בהמשך, כאשר המצב יתייצב, תהיה האפשרות להפסיק כימותרפיה ולעבור לפסלודקס. בהצלחה