השלמת טיפול הורמונלי
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בת 58, נשאית brca1, אחרי ניתוחים מסטקטומי דו צדדי ושחלות עכב גידול1.2 סמ' היובי להורמונים. טיפול מניעתי- 2.5 שנים טמיוקסיפן ו2.5 שנים ארימידקס. כבר שנה ללא תרופות. עם כדאי להשלים עוד 2.5 שנים או 3 בארימידקס כמו שממליצים רופאים אמריקאיים?
מוניקה שלום אין תשובה ממחקר לשאלתך. הנטיה להאריך את תקופת הטיפול בהורמונים מגיעה ממחקרים עם תרופה בודדת ולא ממחקרים שבוצעה החלפה בין תרופות באמצע תקופת המתן. השאלה היא תמיד של תופעות לוואי לעומת תרומה שהיא תמיד יחסית לרמת הסיכון ביחס לגידול הראשוני. כך שתשובה מעשית לשאלתך- כמו שזה תלוי חולה זה גם תלוי רופא. הנטייה שלי על פי התיאור שנתת- היא לא לחדש שוב את הטיפול אחרי שנה הפסקה