התקף לב כתופעת לוואי להקרנות
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, אני בת 58 ולפני 13 שנה קיבלתי הקרנות כטיפול ומניעה לסרטן שד.לפני כחצי שנה עברתי התקף לב ולפני שבוע צנתור נוסף. היות ולא היו לי גורמי סיכון נאמר לי שזה בעקבות ההקרנות.שאלתי היא מה שכיחות התופעה ומה עושים כדי למנוע את זה, וכן האם אומרים למטופלות שזה סיכון אפשרי כדי שידעו ממה להזהר. בתודה מראש, גלי
גלי שלום פגיעה בתפקוד הלב על רקע טיפול קרינתי לשד (שד שמאל) יכולה להתרחש. זהו סיבוך נדיר שהיה כ-1-2% לפני 13 שנים כאשר טיפולי הקרינה היו פחות משוכללים ולא בוצעו בעזרת מחשב וכעת הוא נדיר ביותר. מחקרים חדשים לא הראו הבדל בשיעור סיבוכי הלב בין חולות שקיבלו קרינה לשד שמאל לעומת שד ימין (שאינו כולל חלק מהלב בשדה הקרינה). לגבי ההסבר- בדרך כלל נאמר בעת ההחתמה על טופס הסכמה לטיפול. לגבי המלצות מעקב מיוחדות- אין, עקב נדירות המקרים.