שאלה לגבי כאבי ביופסיה
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום. חברה שלי, בת 19, גילתה לפני כמה שבועות, בעזרת רופא, 2 גושים בשד. הוא אמר שאחד מהם הוא גוש ציסטה, ואת השני - עדיין לא יודע. הוא אמר לה ש99% זה לא משהו סרטני, אבל שעוד שבוע היא צריכה לעבור בדיקת ביופסיה. היא רוצה לדעת אם הביופסיה כואבת? כמו מה זה מרגיש? האם יש כאבים אחרי/בזמן הטיפול? כמה זמן הטיפול נמשך? האם זה באמת רציני? האם כדאי לה לעשות את זה או מספיק הבדיקות שהיא עשתה (אולטרה-סאונד)? בתודה, אנונימי
http://www.onein9.org.il/getfile.asp?file=tests.doc#ביופסיה
הקובץ הזה לא ענה לי על השאלות, רציתי חוות דעת ממישהו שעבר את זה לאחרונה, או תשובה ישירה.
אנונימי שלום, ביופסיה היא שם כולל להליך בו לוקחים דגימת תאים מהשד לצורך אבחון האם הממצא החשוד הוא שפיר או סרטני. מכיוון שלא ציינת את סוג הביופסיה אותה עומדת חברתך לעבור, תוכל לקרוא על מגוון הטכניקות של הבדיקה באתר של עמותת "אחת מתשע" להלן הקישור לפרק באתר המוקדש לנושא: http://www.onein9.org.il/getfile.asp?file=tests.doc חשוב לא להילחץ, מכיוון שביופסיה על מגוון הטכניקות הקיימות לביצועה - היא עדיין הדרך היחידה לקבל אבחנה מדויקת של סרטן השד ולכן על מנת להיות רגועים כנראה הרופא החליט להמליץ על הבדיקה. מקווה שמידע זה יעזור, בברכה, אנה
אנונימי שלום, לגבי שאלתך על הבדיקה עצמה, אנא ציין איזה ביופסיה חברתך עומדת לעבור. לגבי שאלתך האם זה רציני, כידוע לך לא ניתן לבטל או לשלול שום דבר בלי בדיקה רפואית ובגלל זה בחר הרופא לעשות את הביופיס. לגבי הסיכויים לממצא ממאיר, באופן כללי בלי להתחשב בגילה הצעיר של חברתך כ80% מתוצאות הביופסיה המתקבלות הינן מרגיעות. בנוסף, כפי שאתה כותב, הרופא המטפל אמר שהאחוז שזה משהו מסוכן הוא נמוך מאוד. אני מבינה שאתה מאוד דואג לחברתך ואני מקווה שהבדיקה תעבור במהרה ובקלות ותהיה מרגיעה. בברכה, אנה
הביופסיה שהיא אמורה לבצע היא ביופסית מחט דקה ( FNA – Fine Needle Aspiration ). לא רק שאני דואג לה, אבל היא מפחדת לעשות את הביופסיה בגלל שהיא חושבת שזה יכאב כל כך. אני באמת מבין לליבה, אבל אני לא מצליח לשכנע אותה לעשות את זה למרות הכאבים.
היי עברתי ביופסיה בשני השדיים. ובכן, אם זו ביופסית מחט דקה, זה ממש לא כואב כאילו דקירה קטנה וזהו.עברתי פעם ביופסיה כזו. וזה משחק ילדים. בפעם האחרונה עברתי ביופסיה עם אקדח שזה ממש יותר חודרני, וגם ה לא סיפור גדול מבחינת הכאבים. כאן, מזריקים חומר מאלחש כדי להרדים את המקום וכמעט ולא מרגישים דבר. על אחריותי שזה ממש לא כואב, מפני שאני פחדנית מאוד בכל הנוגע לכאבים, לא יכולה לסבול כאב, אין לי כח נפשי לכך. ואם אני אומרת שזה לא כואב, תאמין לי שזה ממש לא כואב. זה גם לא לוקח הרבה זמן, צ'יק צ'ק וגומרים. בהצלחה ושהתוצאות תהיינה טובות