שימוש בגלי רדיו לטיפול בגרורות בכבד????
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
Radiofrequency ablation of liver lesion שלום. קראתי באינטרנט שאבלציה יכולה להיות יעילה במקרה של גרורות בכבד ממקור של סרטן השד אך לא מצאתי שמשתמשים בשיטה הזאת בבתי חולים בארץ, כל החומר הוא בשפות זרות ויש המון מידע רק לא בעברית. האם שיטה נחשבת כי אלטרנטיבית? איפה משתמשים בה? תודה
שלום יוליה, השיטה של radiofrequency ablation היא שיטה לטיפול בגרורות בכבד לא רק מסרטן שד אלא ממגוון גידולים. השיטה בשימוש במספר מרכזים בישראל למשל בירושלים: הדסה עין כרם, שערי צדק, במרכז הארץ ידוע לי בוודאות על איכילוב אך אני מניחה שהיא קיימת במרבית בתי החולים הגדולים. ניתן לבצע RFA במהלך ניתוח או בחולים אמבולטוריים. זו לא שיטה אלטרנטיבית אלא שיטת טיפול קונבנציונלית זעיר פולשנית. כמו כל טיפול ה-RFA לא מתאים לכל חולה. כדאי להתייעץ עם האונקולוג המטפל. בברכה