נגישות
נגישות

נוירופתיה - סיבות וגורמים

דיון מתוך פורום  סרטן השד

08/12/2017 | 06:38 | מאת: ירדנה

מטופלת בטקסול קרבו ופיתחתי נוירופתיה האם יש סיכוי שזה יעבור ? מתי ? האם יש סיכוי שזה נגרם בעקבות העירוי שלא ישב טכנית במיקום הנכון בווריד ?

לקריאה נוספת והעמקה

הי, נוירופתיה לרוב עוברת תוך כמה שבועות עד חודשים (תלוי מתי מפסיקים את הטיפול מהרגע שהיא מופיעה). אם ממשיכים את הטיפול הרבה זמן תוך כדי שזה כבר קיים, יכול גם לא לחלוף. זה לא נגרם בגלל מיקום של עירוי, אלא בגלל התכונות של טקסול - פגיעה במעטפת העצבים הפריפריים.

10/12/2017 | 16:03 | מאת: ירדנה

תודה על תשובתך המעודדת. הפסקת הטיפול נעשתה ישר כשזה נתגלה. במצב כזה - תוך כמה זמן להערכת זה יחלוף ? כמו כן קראתי באיזשהו מקום שמשנה קצב הטפטוף של העירוי וחשבתי שאולי גם קשור מקום העירוי, משום מה הייתה כמו סתימה בעירוי ווהשטיפה אף יצאה החוצה (השטיפה אחרי ההכנה לכימו ולפני מתן הכימו) האם גם במצב זה - זה לא יכול להיות הגורם ? מראש, מודה לך על כל התשובות !!!

אין לדעת תוך כמה זמן יחלוף, זה שונה מאישה לאישה. לא סביר שבריחת השטיפה או התרופה מחוץ לוריד תגרום לנוירופתיה, אין בזה הגיון מדעי בגלל המנגנון של נוירופתיה.

מנהל פורום סרטן השד