שאלה לדר' בן ברוך
דיון מתוך פורום סרטן השד
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני לפני כימותרפיה ב AC ו טקסול שאלותי הן: 1. האם נותנים תרופה להגנה על הכליות או אברים אחרים (אני בריאה בדרך כלל) 2 . שמעתי מחברה שקיבלה טיפול בשם "מפתרה" יום לפני הכימו שהקל על התופעות. מה ידוע לך על כך? אודה על תשובתך
לא נותנים תרופה להגנה על כליות או אברים אחרים (אין צורך וגם אין תרופת כאלה), בתלות במכון בו את נמצאת תקבלי ערוי נוזלים אחרי או לפני הטיפול. כמו כן תקבלי כמובן טיפול נגד החילות והקאות. אם תקבלי את הטיפול הכימי כל שבועיים, תקבלי גם נופוגן שמזרז את התאוששות מח העצם ומגן מפהי ירידה חדה בפירות הדם וזיהומים. מבטרה הוא נוגדן הניתן לטיפול בלימפומה. אין לו שום קשר לסרטן שד, אין לו שום קשר להקלה על תופעות לוואי.
ד"ר בן-ברוך היקרה, תודה על תשובתך המהירה והמרגיעה. שבת שלום.