סרטן שד גרורתי לעצמות

דיון מתוך פורום  סרטן השד

27/03/2017 | 17:13 | מאת: תדי

שלום לרופאי הפורום , לפני כחודש וחצי אובחנתי כחולת סרטן שד גרורתי לעצמות דרגה 4 . אני בת 41 ואמא לשני ילדים קטנים .ממצאי הביופסיה :infiltrating carcinoma with metastasis to bones . ה Pet Ct הצביע על אזורים נרחבים בשלד , ע"ש , אגן וגפיים עליונות ותחתונות נגועות בגרורות . אני סובלת מכאבי גב עזים . MRI שדיים הצביע על גידול בנפח גדול בשד ימין ותואם את ממצאי ה Pet Ct . ה HER2 שלילי . מצבי סופני עד כמה שהבנתי . הוגדרתי כחולת סרטן שד כרונית שלא ניתן לרפא את המחלה במצב שלי , אלא רק לנסות להפחית או לצמצם את כמות הגרורות שבעצמות . לפני שבועים עברתי ניתוח לכריתת השחלות . ניתנו לי 2 אפשרויות טיפול : לקבל טיפול כימו עם Textol לכשלושה חודשים ולראות האם זה משפיע או להתחיל בטיפול הורמונלי עם פמרה ופלבוציקליב ולראות איך זה משפיע בפרק זמן של כמה חודשים . בנוסף לכך קבלתי כבר זריקה אחת של xgeva שגרמה לי לכאבים עזים . אמשיך בזריקות אלה מדי חודש . כמו כן ביצעתי אתמול בדיקה גנטית של Guardant360 ושל Cancer Genetix באמצעות חברת אונקוטסט - טבע . כמה שאלות : 1. באיזה טיפול לבחור להבנתכם . נאמר לי שאם טיפול אחד נכשל , תמיד אפשר לעבור לטיפול אחר מסוג כימו או הורמונלי . 2. לאיזה איכות חיים אני יכולה לצפות במצבי ועל סמך ניסיונכם . 3. האם קיים איזה שהוא מקום בעולם כמו למשל ב MSK או ב Dana Farber או MD Anderson cancer center in Texas או בכלל , שבו מוצע טיפול אחר ומוצלח למחלתי המפושטת ? 4. האם עדיף במצבי הסופני להתרכז באיכות חיים סביר בחברתם של בני משפחתי כדי להכין את ילדיי לגבי העתיד שלהם ? מודה לכם על תשובתכם הכנה והמקצועית .

לקריאה נוספת והעמקה
29/03/2017 | 22:09 | מאת: ד"ר רינת ברנשטיין

שלום, אני לא חושבת שנכון להתייעץ בנושאים כאלה בפורום כזה, בלי שיש אפשרות לבדוק אותך, להתרשם ממצבך הכללי והתפקודי, ממערכת התמיכה סביבך ובלי להבין מי את כאדם, לפני שעונים על שאלות ששאלת, בפרט שאלה 4. אך באופן כללי, עם כל ההסתייגויות שציינתי, לפי מעט הפרטים שנתת, מצבך אמנם קשה אבל לא מוגדר סופני. זה עוד לא השלב שאת צריכה להכין את ילדיך. ולפי תיאור הכאבים שלך, הטיפול ייתן לך עכשיו יותר איכות חיים מאשר היעדר טיפול. כשמדובר במחלה עם קולטנים חיוביים, בהחלט מקובל להתחיל בטיפול הורמונלי +/- ביולוגי (יש כמה יוצאים מהכלל בהם עדיף להתחיל בכימי, אבל שוב, בהיעדר כל הנתונים קשה לפרט). איכות החיים צפויה בהחלט להשתפר ברגע שהטיפול יתחיל להיות יעיל. זה לא יקרה ביום או יומיים, אבל בהחלט צפוי תוך שבועות ספורים. בשלב שבו את נמצאת, רוב המרכזים בעולם היו מתחילים במה שהציעו לך כאן. בשלבים יותר מתקדמים, ייתכן שהם יוכלו להציע לך טיפולים ניסיוניים שלא יהיו בארץ, אבל לא בהכרח. תחזיקי מעמד, תקחי נגד כאבים +/- קנביס, אם משהו כואב באופן חריג, אפשר להקרין את האזור, ותני לזה צ'אנס. זה לא הזמן להרים ידיים, לפני שהתחלת, כי הסיכויים שלך להגיב ולהרוויח מהטיפול (איכות חיים והארכת חיים משמעותית) גבוהים.

05/04/2017 | 01:14 | מאת: רוני

את יכולה להירגע...במיקרים רבים חיים עשרות שנים באיכות טובה עם סרטן דומה... מנסיוני עם אימי שבמצב דומה עדיף להתחיל בפמרה בלבד...ביולוגי נותן תופעות לוואי וכדאי לשמור לעתיד אופציה זאת...מה גם שביולוגית שציינת לא בסל הבריאות

מנהל פורום סרטן השד