פוריות הגבר

דיון מתוך פורום  פוריות חברתי - תמיכה

12/08/2014 | 11:05 | מאת: גלית

הי בנות! שמי גלית (שם בדוי) שאלה לי אלכן חודש שעבר היינו בהזרעה ראשונה אני ובעלי אצל הרופאה שלי כשהיא ראתה את ספירת הזרע היא הייתה קצת בהלם ואמרה שזה לא משהוא... היה לה אפילו מבט כזה שעוד רגע מבטלים את ההזרעה הזו כי אין טעם ויכול להיות שזה גם היה בראש שלי, אבל ה ספירת זרע שלו היא באמת לא משהוא ואת זה לא דמינתי, אז היא אמרה שחודש הבא נהיה יותר אגרסיביים, והנה אני רגע לפני ההזרקות (חודש שעבר זה היה רק אוביטרל החודש יתווסף גונאל אף) ואני רוצה להבין למה לא מנסים לשפר גם את איכות/כמות הזרע אפילו המלצה על תזונה או תוסף ויטמינים לא קבלנו... האם כך פועלים כל הרופאים? בנוסף מה העניין עם בדיקת הבטא אם היא לא הביאה לי זה אומר שהיא ממש לא חשבה שזה יתפוס או שזה בעיקר למטופלות ivf ואני ממש לא צריכה להיפגע? (מלבד זה אני מאוד אוהבת את הרופאה שלי)

לקריאה נוספת והעמקה
13/08/2014 | 09:32 | מאת: קרן

כן, זה מקובל, ויש על זה ביקורת. אבל חשוב לדעת שמעבר לסיבה הפרוזאית שהרופאים רגילים ויודעים לטפל בעיקר בנשים בהקשר הפוריות, במקרים רבים (אולי רובם, אבל לא כולם) אי אפשר לשפר את איכות הזרע באופן דרמטי, והפריה חוץ גופית היא הדרך המהירה ביותר להשגת היריון. יש מקרים שבהם ניתוח וריקוצלה של הגבר יכול לעזור, אבל זה רק במקרים שבהם זאת הבעיה שלו, וגם אז זה לוקח בערך שנה עד שיודעים אם הצליח או לא. שינויי תזונה ודברים כאלה יכולים לעזור לפעמים, אבל נכון שרופאים "קונבנציונאליים" פחות מאמינים ומתמצאים בזה, ושוב התוצאות ברוב המקרים לא יהיו מרשימות. ובאופן כללי, השאלה היא כמה סבלנות יש לך לעומת כמה את פוחדת מהפריה חוץ גופית. אם את צעירה ובלי בעיות משלך והבעיה היא "רק" בעיית זרע, הסיכוי גבוה מאוד שהפריה תעזור לך מהר. אין ביטחונות אבל זאת הסטטיסטיקה, ולכן אני אישית הייתי הולכת על האופציה הזאת, אבל אני ממש לא סבלנית באופן כללי ובתחום הזה השתגעתי מכל ההמתנה הרבה יותר מאשר מהזריקות והפרודצדורות. לא כולן יסכימו איתי (גם בין מנהלות הפורום כאן, אם אני לא טועה), ואת צריכה לדון באופציות עם הרופאה שלך ואז לקבל החלטה בעצמך. והעיקר תאמיני בגוף שלך שההיריון הנכון יבוא בזמן הנכון :-)

20/08/2014 | 22:07 | מאת: מטופל"שית

קודם כל ברוכה הבאה לפורום בברכת שהות קצרה :) אני ממשיכה את מה שקרן התחילה... בכל הנושא הזה של טיפולי פוריות יש מרחב פעולה רחב מאד ולכל רופא יש אמונה / דרך משלו. אולם בהחלט יש הנחה רווחת כשיש בעיית זרע קשה אין טעם בהזרעות אלא ללכת ישר להפריות כי סיכויי ההצלחה גדולים יותר. אני בטוחה אולם שזו לא הסיבה שהיא לא נתנה לך את טופס ההפניה לבטא :) כנראה ברח לה מהראש ... אני יכולה להגיד לך שיש לי חברה שלבעלה היתה בעיית זרע קשה והם ניסו להיכנס להריון כמעט 3 שנים והנה שנה וחצי אחרי הולדת התאומות הם נקלטו באופן טבעי ולעומתה יש לי חברה שלבעלה היתה בעיית זרע קטסטרופלית ברמה של ניתוח והוצאת זרע ישירות מהצינורית - והיא נקלטה בהזרעה ראשונה. אז אין חוקים! לגבי רפואת הגבר יש מס' רופאים שמתמחים בה ושווה ללכת להתייעץ איתם על אופציות טיפול נוספות. בכל מקרה - בהצלחה!!! מחזיקות לך אצבעות ומחכות לעדכונים משמחים

מנהל פורום פוריות חברתי - תמיכה