פגיעה קשה בבטחון עצמי עקב מראה שדהה

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

05/11/2015 | 20:01 | מאת: טל בן 32

שלום אני בן 32 בקרוב 33. עד לפני חצי שנה בערך היתי מלא ביטחון, יצאתי למסיבות בגאווה וכו' מה שקרה שפתאום התחלתי לקבל דחיות על גבי דחיות מכל מיני אנשים, ייחסתי את זה בהתחלה לזה שהעליתי טיפה במשקל, התחלתי להצטלם באובססיביות לראות מה הבעיה ואז חשבתי שאני לבן מידי והלכתי להשתזף הצטלמתי שוב ראיתי שעדיין יש בעיה שיש לי מעין קמטים ליד הפה-הלכתי להזריק חומצה, כעת אני רואה שיש לי גם בעיה קשה מתחת לעין וזו אולי הייתה הבעיה מלכתחילה . כמו כן בשבןעייםן אחרונים התחלתי להקריח חלילה ודלילות שיער... אני בסרטים מאד קשים שהלך לי המראה אני מנסה לטפל בכל נגע שקורה לי אבל זה כזה פשוט לבודד כל פעם את הבעיה לזהות מה בדיוק קורה הבטלחון שלי מאד נפגע וכל פעם שאני נפגש עם מישהו אני אומר לעצמי טוב בטח הוא אומר "זה היה יפה פעם וכעת התכער" וגם בסקס אני כבר לא מסוגל לעשות סקס בלי אלכוהול וגם בסקס עצמו אני מדמיין שהבחור שאיתי בכלל רוצה מישהו אחר...כי אני לא מספיק שווה כמו פעם מה לעשות?!?!!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום טל, אף אחד מאיתנו לא נעשה צעיר יותר ואכן הגיל שלך הוא גיל שבו הרבה הומואים חווים דחיות שלא חוו קודם לכן. כאשר הדימוי העצמי של האדם (כולל דימוי הגוף שלו) תקין באופן בסיסי, הוא מצויד במנגנוני פיצוי העוזרים לו להסתגל למצב החדש. אלה יכולים לכלול התגמשות והתפשרות לגבי פרטנרים מיניים, שימת דגש על היבטים אחרים פרט למראה החיצוני וכד'. מה שקצת מדאיג בתיאור שלך הוא ההיתפסות לפרטים ספציפיים כאלה או אחרים וניסיון לתקנם. באופן קיצוני התופעה מוכרת כהפרעת גוף דיסמורפית: http://www.shrink-friendly.co.il/?p=768, זו הפרעה עיקשת אך ניתנת לטיפול. בין אם הנך סובל מההפרעה הספציפית הזו ובין אם לאו, נראה שהכתובת להתמודדות עם ההתבגרות שלך והשלכותיה היא ייעוץ פסיכולוגי, רצוי אצל מי שיש לו ניסיון בטיפול בהומואים. מטפל שאינו מתמחה בכך עלול שלא להכיר בדגש החזק המושם בעולם הגייז על מראה חיצוני ועקב כך להחמיר בהערכת מצבך הנפשי. לסיכום, יש בהחלט ירידה באטרקטיביות, יש בהחלט יותר דחיות, אך אנו אמורים להיות בעלי דימוי עצמי חזק מספיק שיוכל לספוג זאת ולפצות על כך. לפעמים יש גם צורך בשינוי מסוים בסגנון החיים (למשל, מסיבות גייז הן זירה מאוד אכזרית במובן זה שאדם נשפט אך ורק על סמך מראה חיצוני ורצוי אולי לשקול אמצעי הכרות "רכים" יותר והצטרפות לקבוצות שונות של גייז בפייסבוק, למשל). במקרה שלך, לאור תיאוריך, לא הייתי ממליץ לך להתחיל לתקן "פגמים", פרט לשמירה על משקל תקין ועיסוק בפעילותת גופנית בצורה לא מוגזמת ולא היסטרית. בהצלחה, פרופ' גידי רובינשטיין shrink-friendly.co.il

05/11/2015 | 22:13 | מאת: טל

תודה על תשובתך. אינני חושב שאני סובל מהסינדרום משום שמדובר בבעיות אמיתיות. אנשים התחילו להגיד לי למשל שיש לי בעיה כזו וכזו כאשר דחו אותי. כשאני מסתכל במראה אני דווקא רואה מישהן די חמןד אבל בצילומים אני יוצא שונה בעל מראה פחות טוב ממה שרואה במראה. העניין הוא שאני כל הזמן מתלהך עם התמונות הגרועות בראש ואומר לעצמי זה אני זה לא אני? מבחינה אוביקטיבית אינני יכול לומר שיותר דוחים אותי מהעבר אבל יתכן שתודעה משנה מציאות וזה עלול לקרות זה כבר קורה בממעט. הירידה במראה חיצוני זה משהו שלי ושלי בלבד לא קשור לאחרים.

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים