אהבה ללא משיכה מינית

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

12/01/2014 | 14:50 | מאת: אלמוני

האם זה אפשרי להתאהב במישהי ללא משיכה מינית אליה? ז"א, האם גבר הומו ואישה לסבית יכולים להתאהב אחד בשניה, ואף להקים משפחה על בסיס קשר זוגי שכזה? האם משיכה מינית היא תנאי הכרחי לאהבה ???

לקריאה נוספת והעמקה

שלום אלמוני, בלי להיכנס לפרטי המקרה שאינם ידועים לי, למילה "אהבה" בין בני זוג יש בתרבות שלנו גם משמעות ארוטית (זה עניין של מינוח ותרבות), אך חברות אמיצה בין הומו ולסבית בהחלט יכולה להוות בסיס להבאת ילד לעולם. בהצלחה, פרופ' גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

14/01/2014 | 22:13 | מאת: אלמוני

אני גבר הומו, בן 22 , ואני חולם לחיות את חיי כמו גבר סטרייט נשוי. אני לא רוצה לחיות את חיי בבדידות, ואני לא רוצה לחיות חיים הומוסקסואליים- דבר שאני מתבייש בו ומתרחק ממנו. בעיניי, הומוסקסואליות היא מחלת-נפש, חסרון, פגם שמקשה עליי לחיות חיים נורמאליים ולהקים משפחה. יש בי מעט אמון, בושה גדולה וחשש רב מפני טיפולים פסיכולוגיים לשינוי הנטיה המינית. אז חשבתי על האפשרות להכיר מישהי לסבית ולנסות לבנות איתה חיי משפחה. מעולם לא נמשכתי מינית לנשים, ומעולם לא התאהבתי באמת במישהי. בכלל, אני לא בטוח אם אני מבין נכון מהי אהבה. אז מה בעצם גורם לבעל ואישה לחיות זה עם זה כל החיים? הרי... לא ייתכן שזו רק המשיכה המינית בינהם... או שאני טועה? האם ייתכן שהומו ולסבית יפתחו משיכה מינית זה-אל-זה, לאחר זוגיות ממושכת ?

שלום אלמוני, אני מודה לך שהוספת את גילך ואת הפרטים הנוספים, שאכן מציגים את שאלתך המקורית באור שונה לחלוטין. עם המטען השלילי כל כך שאתה מתאר כלפי הנטייה המינית שלך , נראה לי שתכנון משפחה בשלב זה שלך חייך אינו רלוונטי. אכן הומוסקסואליות מציבה קשיים רבים יותר (אם כי פחות מאשר בעבר) מאשר הטרוסקסואליות, אך אין בכך כדי להפוך את ההומוסקסואליות עצמה ל"מחלת נפש" ואכן היא אינה נחשבת ככזו ע"י כל האיגודים המקצועיים העוסקים בבריאות הנפש (פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים וכדומה). הטיפול הפסיכולוגי בהומוסקסואלים לא נועד לשנות את הנטייה המינית אלא לעזור להם לחיות עמה בצורה שלמה יותר. ייתכן שהדימוי של הומוסקסואליות בתקשורת, שבה אכן מופיעים הומוסקסואלים המחצינים מאוד את נטייתם המינית, ואולי אף נתפסים כנשיים גרם לך לפתח דעות קדומות כה שליליות. גם אתרי ההיכרויות והצ'אטים אינם משקפים נאמנה את התופעה, שכן הדגש בהם הוא על יחסי מין ומראה חיצוני. הומוסקסואליות אינה בהכרח "מסיבת חשק" אחת גדולה וישנם לא מעט הומוסקסואלים, שאינם מתראיינים בתקשורת ואינם מחפשים מיניות בוטה, שחיים הרחק מההמון הסואן. למרבה הצער, אין לך אפשרות לראות אותם. אני בהחלט ממליץ לך לנסות ליצור קשר עם קבוצות התמיכה של ארגון הנוער הגאה igy.co.il או, במידה והנך סטודנט, עם תא הסטודנטים באוניברסיטה שבעיר מגוריך. אם זה לא מתאים לך, פנה לייעוץ פסיכולוגי כדי לחיות בשלום עם עצמך. צירוף של הומו ולסבית אינו הצירוף השכיח בקרב הומוסקסואלים להבאת ילדים לעולם. יש דרכים אחרות (אם תקליד בגוגל "הורות אחרת", תוכל לקבל מושג על חלק מהן), אך מדובר בהחלטה המתקבלת בשלב הרבה יותר מאוחר בחיים ורצוי מאוד להגיע אליו מתוך קבלה עצמית גדולה הרבה יותר ממה שאתה מתאר בהודעתך. בהצלחה, פרופ' גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

20/01/2014 | 17:38 | מאת: בעילום שם

אולי הוא פשוט הבין- שהוא לא באמת רוצה ובחר בזה- להיות הומו. אולי הוא פשוט הבין שזה לא הגיוני ולכן זה מבייש אותו ולא לכבודו שהרי אברי מין אמורים להתחבר ופתחי יציאה אמורים להשאר פתחי יציאה. בנוסף ע"פ הערפל הרב נדמה לי שהוא הבין שמה שמחבר אנשים בסוף זה לא התשוקה המינית שהיא חולפת ומועטת בזוגיות להבדיל ממגוון אולי(לא שזה ראוי) ויותר אהבה היא מה שמקשרת ומחברת בין בני זוג התשוקה רק מביאה לידי חיבור.

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים