הפרעה נפשית

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

27/12/2011 | 12:51 | מאת: נרי

בעקבות עצומה שמתפרסמת לגבי הספר "פרקים נבחרים בפסיכיאטריה", בו יש פרק על הפרעות בתחום המיני ומוזכרים הומוסקסואלים כסובלים מהפרעה נפשית, אני מנסה להבין כיצד מוגדרת הפרעה נפשית ומה נכלל בה? האם הומסקסואליות אינה מוגדרת הפרעה נפשית? האם בשל היותה מולדת ולא נרכשת? (יש עוד "הפרעות", שאינן נרכשות או שיש להן, בודאי, מרכיב גנטי ועדיין נחשבות הפרעות נפשיות, למשל סכיזופרניה) בקיצור... יש לי בלבול מהעניין. אודה לך להבהרות. האם חשוב לברר עם הפסיכולוג האם לדעתו הומוסקסואליות הינה הפרעה נפשית או לא, בטרם הטיפול? האם זה באמת נסמך על דעה אישית? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
27/12/2011 | 13:17 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום נרי, הפרק על הפרעות מיניות בספר "פרקים נבחרים בפסיכיטריה" הוא, אולי, הספר הכי פחות מעודכן שראה אור בעשרות השנים האחרנות. רצוי מאוד לפנות למטפל שאינו רואה בהומוסקסואליות הפרעה נפשית ולפי הדעה הרווחת בחוגי המקצוע אין זו הפרעה נפשית, במיוחד כאשר המטופל חי איתה בשלום (ואם לא, על המטפל לעזור לו להשלים איתה). בלי להיכנס כלל לשאלה אם מדובר בהפרעה נפשית או לא, ברור שאין זו בחירה חופשית, כפי שכתוב בספר (בין אם הגורמים לכך תורשתיים, סביבתיים או שילוב של השניים, שזו הגישה המקובלת כיום). יתר על כן, ברמה המעשית ביותר - לא ניתן לחסל את המשיכה לבני אותו מין וליצור משיכה לבני המין השני, בדיוק כפי שלא ניתן לשנות סטרייטים להומואים. אלו הנחות עבודה שצריכות לשמש כל מטפל. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

27/12/2011 | 13:44 | מאת: נרי

קראתי גם כאן וגם באתרך, כי אתה מחזיק בדעה שהנטייה בעיקרה נרכשת בשלב האדיפלי וכתוצאה מאב מזניח וכד'. האם זו לא נחשבת לגישה מיושנת? האם התאוריות החדשות לא גורסות כי הנטייה פשוט מולדת? וגם- לא הבנתי מה ההגדרה ל"הפרעה נפשית"? מולד? לא נתון לבחירה - כן נתון לבחירה? סטייה מהנורמה? תרבותי?

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים