שאלות מסקרנות

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

29/01/2010 | 10:39 | מאת: אלירן שם בדוי

הומוסקסואליות מום בהריון? האם הומוסקסואליות הינה תופעה שנגרמת כתוצאה משינוים הורמונים של האם ההרה –כלומר גוף האם מפריש הורמונים שונים על מנת לקבל את העובר ולא לדחות אותו כאל גוף זר למשל גידול סרטני, וירוסים, חיידקים? האם זה נכון שכולם נולדים ביסקסואלים ואם הזמן בגלל התניות חברתיות נוצרת נטייה מינית? האם טרנסג'נדריות היא סטייה מינית? האם משיכה לבע"ח (זואופיליה) הינה סטייה מינית?-כיצד אפשר להסביר את זה? מה גורם לנו לחשוק במגע מיני? כיצד הפורנוגרפיה שמופצת היום על ידי האינטרנט משפיע על האנשים? מבחינת החשק המיני, יציבות הקשר,מוטיבאציית האדם ? האם אתה חושב שהיא מועילה לאדם? האם אתה מאמין באהבה בין גברים?, האם היא קימת כמו אצל סטרייטים? תודה רבה מראש(:

לקריאה נוספת והעמקה
29/01/2010 | 11:23 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום אלירן, 1. אין קשר בין התהליכים שציינת בזמן ההיריון ובין נטייה מינית הומוסקסואלית. עדיין לא נאמרה המילה האחרונה בדבר המקורות הביולוגיים להומוסקסואליות. כפי שהמחקר עומד כיום, הנטייה היא לחשוב שקיים קשר בין רמת הטסטוסטרון ובין הנטייה המינית, אך אין עדיין סימוכין מחקריים מספיקים לכך. 2. לפי התיאוריה הפסיכואנליטית, הדחף המיני הוא גולמי וחסר כיוון ובכל אחד יש פוטנציאל להימשך לשני המגדרים. סטרייטים מדחיקים את משיכתם לבני אותו מגדר, ביסקסואלים אינם מדחיקים ומודעים למשיכתם לבני שני המגדרים והומוסקסואלים מדחיקים את משיכתם לבני המגדר האחר ומודעים למשיכתם לבני אותו מגדר. תהליכי הדחקה אלה ועוצמתם נקבעים, לפי תיאוריה זו, ע"י התנאים הסביבתיים, ובמיוחד תהליך ההזדהות עם כל אחד מההורים בגילים 3-5. 3. למנוח "סטייה" שני מובנים - סטייה במובן הסטטיסטי ומבחינה זו ברור שבחברה סטרייטית שבה רוב הגברים נמשכים אך ורק לנשים ורוב הנשים נמשכות אך ורק לגברים, כל התופעות שהזכרת הן סטיות במובן הסטטיסטי של המילה. סטייה במובן הנורמטיבי (מה רצוי או איך דברים צריכים להיראות) קשורה אך אינה זהה למובן הסטטיסטי. נורמות של בריאות וחולי נקבעות, בין היתר, ע"י שכיחות התופעות באוכלוסייה הכללית. עם זאת, הומוסקסואליות וגם טראנסג'נדריות אינן מוגדרות (רשמית לפחות) עוד כהפרעות נפשיות בפני עצמן (בגלל הלחצים החברתיים קיימת שכיחות גבוהה יותר של הפרעות אחרות, כמו דיכאון, חרדה ונטיות אובדניות במגזרים אלה). 4. זואופיליה ופטישים אחרים נכללים באופן כללי בקטגוריה הכללית של פאראפיליות (כולל פדופיליה וכד'). בתור שכאלה הן כן נחשבות הפרעות נפשיות. הנטייה הרווחת בקרב אנשי מקצוע היא שמדובר בחוסר בשלות מינית של מי שסובל מהפרעות אלו, אך אין הסבר מדוע חוסר בשלות כזה יתבטא אצל אדם אחד במשיכה לחיות ואצל אחר במשיכה לילדים. 5. הפסיכולוגיה של האינטרנט היא תחום מחקר הולך ומתפתח והפורנוגרפיה תופסת מקום מרכזי במחקרים אלה. האינטרנט הוא, ללא ספק, כלי רב-עוצמה וכמו כל כלי רב-עוצמה יש לו השפעות מרחיקות-לכת לשני הכיוונים. היא יכולה לעזור למופנמים שבינינו ליצור קשרים, היא הופכת מידע שהיה פעם נחלת אנשי מקצוע בלבד זמין עבור אוכלוסיית הגולשים כולה, גם הומוסקסואלים וגם טראנסג'נדרים מגלים דרך האינטרנט שאינם היחידים בעולם, מצטרפים לקבוצות תמיכה מקוונות, שואלים שאלות ומוצאים חומר רב בקלות רבה. ישנם הבדלים אישיותיים רבים הקובעים מי יפתח קשרים וירטואליים במציאות ומי ישאירם ברמה הווירטואלית. פורנוגרפיה תמיד הייתה, אולי היא כעת יותר זמינה דרך האינטרנט, אבל היא תמיד הייתה ותמיד היו לה צרכנים רבים. 6. בהחלט קיימת אהבה בין גברים וגם קשרים ארוכי-טווח ביניהם. גברים (גם סטרייטים) נוטים יותר לחפש ריגושים וגיוון, בעוד נשים נוטות יותר לחפש ביטחון ויציבות. לכן, הצירוף של שני גברים שנוטים יותר לחפש ריגושים וגיוון מהווה גורם סיכון לקשר מונוגמי ממושך בין שני גברים. מחקרים מהשנים האחרונות אכן מצביעים על קושי לשמור על מונוגמיה בקרב זוגות גברים, והיו אפילו חוקרים (סטרייטים, כמובן) שהשתמשו בקושי זה כהוכחה לכך שהומוסקסואליות היא בכל זאת הפרעה נפשית. עם זאת, מחקרים אלה גם מראים שאותם זוגות גברים שמצליחים לשמור על מונוגמיה לאורך שנים נהנים משביעות רצון גדולה יותר מחייהם וסובלים מפחות הפרעות נפשיות יחסית לאלה שאינם מצליחים לעשות זאת. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://www.shrink-friendly.co.il

29/01/2010 | 18:58 | מאת: אלירן שם בדוי

למה גברים זקוקים יותר לריגוש ולגיוון ונשים יותר מחפשות ביטחון ויציבות? ******************************************* אני גם חושב שלפורנוגרפיה יש המון ביקוש, השאלה היא אם זה מועיל באמת או עזר כנגדנו? למשל המון אנשים אוהבים חטיפים,שוקולדים,מאפים וקינוחים ועוד בכולם יש המון פחמימות ושומן טראנס(מסרטן)- שניהם גורמים לאנשים למחלות בלבלב, בלב. אז נכון שזה מזון לנשמה אם זאת זה מתנקם בנו מאוחר יותר.

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים