חרדת נטישה

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

08/10/2007 | 12:30 | מאת: אייל

שלום רב ד"ר. אני בן 29 ,הנטייה שלי הינה ביסקסואלית, ובזמן האחרון אני מגלה יותר ויותר את התסמינים והסימפטומים הקימים אצלי לחרדות נטישה . אני אשמח מאד אם תתן לי קישורים או תרחיב בנושא הקשר בין הומוסקסואליים וחרדות נטישה, כמדומני לא ראיתי לאחר חיפושים קצרים שמישהו אכן הרחיב בנושא מחקרים אלו. ולדעתי זהו נושא חשוב מאד ליידיעת הומוסקסואליים. אשמח למיידע ברשותך.

לקריאה נוספת והעמקה
08/10/2007 | 16:21 | מאת: ד"ר גידי רובינשטיין

שלום אייל, המונח "חרדת נטישה" (separation anxiety) נטבע במסגרת תיאוריות יחסי אובייקט. הוא מופיע הן כמאפיין של שלב התפתחותי (למשל, אצל מאהלר) והן אצל בוגרים שהתקשו להגיעו לקביעות אובייקט (השלב האחרון בתיאוריה של מאהלר. הואיל והומוסקסואליות אינה נחשבת עוד הפרעה נפשית, קשה לי להאמין שישנם תיאורטיקנים שיכתבו על הזיקה בין שתי התופעות בגלוי, אך יש להניח שאם תחפש בספרות העוסקת ביחסי אובייקט חומר הדן בהומוסקסואליות תוכל למצוא, אולי, התייחסות המצליבה בין שני הנושאים. גם זו תהייה ספרות פסיכואנאליטית שעדיין החשיבה הומוסקסואליות כהפרעה נפשית ועיקר טענתה בהקשר של חרדת נטישה וקביעות אובייקט תהייה שקשרים בין פרטים בני אותו מגדר יהיו קשרים לא בשלים, לא בוגרים, רוויי-תלות וחרדת נטישה. טענה מסוג זה, יש לציין, היא טענה פחות ליבראלית מזו של פרויד שקשר הומוסקסואליות לשלב האדיפאלי בהתפתחות בעוד תיאוריות אלו קשרו אותה לשלבים פרה-אדיפאליים ומכך משתמע שמדובר בהפרעה חמורה יותר. בהצלחה, ד"ר גידי רובינשטיין http://giditherapy.com/shrink-friendly

09/10/2007 | 09:34 | מאת: חבר

לד"ר גידי! אתה משתמש עם מילים "גבוהות" מדי לאדם הפשוט שאינו מבין ברפואה או אינו איש אקדמיה.אשמח מאוד אם תוכל לפשט ולתרגם את המונחים לעברית פשוטה כדי שגם אנחנו נוכל להבין את התשובות היפות שאתה כותב.

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים