זהות מינית בסימן שאלה

דיון מתוך פורום  שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים

09/04/2020 | 13:38 | מאת: גילי

פרופ׳ גידי שלום רב, אני בן 33 ומאז תקופת ההתבגרות קיים בי הספק לגבי המיניות שלי. שאלה שעולה וחוזרת היא ״האם אני הומו״. בתקופת התיכון סבלתי מקריאות גנאי, אפילו ניסו להוציא אותי בכוח מהארון - כל סיטואציה כזאת נכנסה ישר ללב ונשארה שם. במהלך השנים קיימתי יחסים אינטימיים עם נשים, תפקוד מיני לא היווה בעיה כלשהי (אם כי לעיתים המחשבות עלו תוך כדי), אבל מעולם לא הייתי בזוגיות (כנראה מהפחד שמא אגלה ש..). ההתעסקות (עד ללפני שנה) היתה יומיומית, מה שגרם לבלבול ולאי-לקיחת צעדים לכאן או לכאן. בשנה האחרונה הנושא עולה במחשבותיי - ישנן פעמים בהן אני מצליח להתמודד ולא לתת יותר מידי משקל למחשבות וישנן פעמים שזה תופס אותי. ב-7 השנים האחרונות הייתי אצל מספר פסיכולוגים שונים - חלקם אבחנו את זה כHOCD, חלקם כבעיות בגבריות (אני עושה הרבה השוואות כלפי גברים אחרים - בעיקר חיצוניות ומאוד שטחיות, גם במהלך צפייה בפורנו תמיד אני מסתכל עד כמה ״גברי״ הגבר) וחלקם השאירו אותי ללא תשובה - היה שיפור באופן בו אני נותן משקל לנושא אך ציפיתי ליותר מזה. עדיין, השאלה מקוננת בי ותמיד יש את הציפייה שמישהו יגיד לי מה אני (מה שכמובן לא נכון כי בסופו של דבר זו הרגשה שלי). בתקופה האחרונה איני פעיל מינית יותר מידי וכל דבר שקשור למין (נשים או גברים) יכול לגרום לעוררות מינית. גרמתי לעצמי להאמין שאיני נמשך לאף אחד מהמינים יותר מהאחר.
המצב הנוכחי לא מאפשר לי להתקדם בחיים ואני מרגיש תקוע - הנושא לא בעדיפות עליונה אצלי (אם כי אני מתמודד עם שאר הדברים בחיי מצויין חוץ מהנושא הזה), אין לי חשק או רצון עז ליצור קשרים חדשים אך אני יודע כי אין ברצוני להישאר לבד ואשמח לזוגיות.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום גילי, אין צורך לנסות לקיים יחסי מין עם גברים כדי לדעת אם אתה נמשך אליהם. להפך. ביחסי המין נכנס גורם של הומופוביה הגורמת חרדת ביצוע והיעדר זקפה. דווקא פנטזיות או סרטים פורנוגרפיים או עוררות מינית למראה גברים שאתה רואה במקרה במקלחת של חדר הכושר, חוף הים, בריכה וכד' הם מדדים הרבה יותר תקפים. חשוב להבדיל בין HOCD שבה לא קיימת כלל משיכה לגברים https://www.shrink-friendly.co.il/?p=760 לבין ביסקסואליות שבה האדם נמשך בעוצמות שונות לשני המינים: https://www.shrink-friendly.co.il/?p=187. בהקשר זה חשוב לציין את סולם המיניות של קינסי הכולל 7 דרגות של נטייה מינית הנעה מהומוסקסואליות מוחלטת להטרוסקסואליות מוחלטת וביניהן 5 דרגות של ביסקסואליות. הסולם נועד לדירוג עצמי. כך או כך - נשמע שאתה פוחד מאוד מהאפשרות שאתה נמשך לגברים וכדאי לטפל בחרדה זו ולהגמיש את עמדותיך בנושא. בהצלחה, פרופ' גידי רובינשטיין Shrink-Friendly.co.il

מנהל פורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומואים, ביסקסואלים וא-מיניים