התפוצצות של נימים ברגליים

דיון מתוך פורום  ורידים וכלי דם

20/07/2012 | 13:44 | מאת: ניצה 12

שלום רב, הנני בת 56 ומעשנת מעל 35 שנה, כרגע נמצאת בסדנת גמילה מעישון בקופת חולים. אתמול הרגשתי עקיצה ברגל ימים בצד שמאת מעל הברך ואחרי העקיצה התנפחות נוראים כמו כדור פינג פונג. כעבור כמה שעות ההנפיחות ירדה ונוצר כתם כחול סגול כמו מכה. כולי מבוהלת ומפוחדת. לפני מספר שנים ערכתי בדיקת בורידים ברגליים במכון מור ונאמר לי שהססתומים שלי די רופפים ואקנה גרביים הלסטיות , אומנם קניתי וזה לא נעים לי ולא הולכת עם זה יותר, שאלתי האם זהו סימן לקריש דש אצלי או סימן אחר? מה עלי לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לך את מתארת קרוב לודאי מצב שנקרא אי ספיקת ורידים שגרם לשטף דם תחת העור. זהו מצב לא מסוכן שניתן לטפל בו ביעילות ובנוחות יחסית. במצבים בהם ורידים בולטים יש בעיית שסתומים בווריד פנימי יותר שהוא מקור הבעיה. תופעה זו נקראת אי ספיקת ורידים. במצב זה הדם זורם הפוך. במקום ללב, לכיוון כפות הרגלים. אי ספיקת ורידים [venous insufficiency] הגורמת לורידים בולטים [דליות - varicose veins] שהן רק הענפים של הוריד הפנימי הלא תקין , בעיה זו עלולה בהמשך לגרום לנפיחות ברגלים פצעים ודימומים. במקרים אלה הטיפול המומלץ והיעיל ביותר בעל נוחות מרבית ומינימום תופעות לוואי הנו סקלרוזציה מונחית אולטרהסאונד ultrasound guided sclerotherapy] – UGS]. ניתן לטפל ביעילות רבה ובנוחות באמצעות סקלרוצזיה מונחית אולטרהסאונד וזאת אך ורק תנאי שהטיפול מבוצע בידיים של רופא מיומן ומנוסה, כיוון שלרמת הניסיון והמיומנות חשיבות עליונה בכל פעולה רפואית בכלל, ובUGS בפרט.בפעולה זו תחת הנחיית האולטרנסאונד מונחית מחט דקיקה לוריד הפנימי הלא תקין ודרכה מועבר חומר מוקצף הגורם לכיווץ הוריד וניטרולו. תופעות לוואי עלולות להיות כמו בכל טיפול רפואי אך רובן חולפות ולא משמעותיות ויכולות לכלול כאב מקומי, שינויי צבע חולפים, תגובת רגישות יתר-אלרגיה ולעיתים רחוקות יותר מאשר בניתוח ורידים, פקקת עמוקה. לגבי שאר הטיפולים הפחות יעילים, טיפול בגלי רדיו RF [שזה בעצם כבל חשמלי המוחדר לוריד ו'מרתיח את הדם' וגורם לכוויות פנימיות בוריד], ובלייזר שעובד בעקרון דומה אך על קרינת לייזר, וכן טיפול בקיטור מסוגלים לרוב רק לפתור רק חלק מהבעיה כיון שמשתמשים בצנתר שמוחדר רק לווריד אחד, ורק בחלק מהמטופלים אצלם הבעיה מצומצמת לווריד אחד בתנאי שאינו מפותל או חסום חלקית, דבר שאינו מאפשר טיפולים חוזרים בשיטות אלה.. בגמר הטיפול בלייזר לרוב נדרשות פעולות נוספות כגון ניתוחים מקומיים או הזרקות. ניתוח ורידים לרוב נכשל והבעיה חוזרת לרוב בחומרה גדולה יותר. והגרב האלסטית אינה נוחה ואינה פותרת את הבעיה.

22/07/2012 | 22:16 | מאת: ניצה

שמחתי על תגובתך, חזרתי היום מרופא משפחה שלפני כל טיפול שלח לאותי לבדיקות דם כלליות כולל קרישת דם. לאחר שאקבל את תוצאות הבדיקות אזמין תור למפראת כלי דם. הרופאה לא התרגשה במיוחד מהמקרה. המליצה לי ללכת עם הגרביים אבל אני לא יכולה לגרוב אותן.לאחר הביקור במרפאת כלי דם אבקש את הזריקות.האם הכוונה לסיקרולציה מונחית אולטרא סאונד? שמעתי מחברות שניתן לקבל זריקות להעלמת ורידים שלא כלולים בסל הבריאות אלא במושלם. האם הוונה לזה.

מנהל פורום ורידים וכלי דם