התפרצות כלי דם בראש
דיון מתוך פורום ורידים וכלי דם
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אחיין שלי בן 15 בריא, ללא בעיית קרישיות, ללא המופיליה. בשבוע שעבר התלונן על כאבי ראש ונפיחות. הסתבר בבי"ח שיש לו המטומה תת עורית גדולה למדי (מצח וראש קדמי) מלאה בדם. ניקזו דם ושוב התמלא. אתמול קיבל אופטלגין להפגת כאבי הראש אך מצבו רק הורע. הנפיחות גדלה. הבוקר יש גם בחילות. הרופאים לא יודעים מה מקור הבעיה, הוא לא קיבל מכה או חבלה. מה עושים? למי פונים? הרופאים בבי"ח אובדי עצות.
צריך לפנות לכירורג כלי דם שיעצור את הדמם לאחר הערכה האם עדיין יש דמם פעיל . בנוסף שיעבור בירור ע''י מרפאה לקרישיות יתר של נטייה לדמם במידה ולא נעשה קודם בירור כזה
בהמשך להודעת אחותי סתו- נעשה בירור מקיף של נושא הקרישיות והבדיקות כולן תקינות, גם הנדירות ביותר. כמו כן נעשתה בדיקת CTA וכן צינתור כלי הדם בראש. תוצאות הבדיקות תקינות לחלוטין. נשארנו עם שתי שאלות פתוחות: מהם גורמי הבעייה? מהו מיקום/ מקור הדימום? ביום רביעי האחרון ניקזו כ- 205 cc דם מהראש וכעת יש שוב עלייה בנפח הדם מעל הגולגולת. מה אתה מציע לעשות עתה? האם ניתן להערכתך לבצע MRV ולראות את מיקום הדימום הפעיל כדי לנסות לסגור את המקום?
בהמשך להודעת אחותי סתו- נעשה בירור מקיף של נושא הקרישיות והבדיקות כולן תקינות, גם הנדירות ביותר. כמו כן נעשתה בדיקת CTA וכן צינתור כלי הדם בראש. תוצאות הבדיקות תקינות לחלוטין. נשארנו עם שתי שאלות פתוחות: מהם גורמי הבעייה? מהו מיקום/ מקור הדימום? ביום רביעי האחרון ניקזו כ- 205 cc דם מהראש וכעת יש שוב עלייה בנפח הדם מעל הגולגולת. מה אתה מציע לעשות עתה? האם ניתן להערכתך לבצע MRV ולראות את מיקום הדימום הפעיל כדי לנסות לסגור את המקום?