אחרי לידה

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

03/02/2008 | 14:33 | מאת: אמא טריה

אני אחרי לידה, חזרתי לעבודה במשרה מלאה, עלי לציין כי לא מתאפשר לי לעשות פעילות ספורטיבית היות וזה יהיה על חשבון זמן עם הילדה. הנתונים שלי: גובה 1.57, משקל 62 , גיל 30+. אציין כי השמנתי בעיקר בבטן ו"הצמיגים", (לא בירכיים או בישבן)! לפני ההריון תמיד עסקתי בספורט להנאתי ותמיד הייתי רזה ושקלתי בין 48-52 ק"ג, אכלתי הכל ואף פעם לא עשיתי דיאטות ולא הייתה לי נטייה להשמנה. מאז הלידה אני ממש כלואה בגוף "אחר" שלא הכרתי קודם. כמו כן אני צמחונית, בבוקר אני אוכלת קורנפלקס, בעשר תפוח ובארוחת צהריים בעבודה (בחדר אוכל) יוצא לי לאכול בעיקר פחמימות (אורז, תפו"א, פסטה), קצת סלט ולפעמים מרק. כשאני חוזרת מהעבודה אני אוכלת שוב קורנפלקס, ובערב בדר"כ חביתה וסלט. האם תוכלי לעזור לי? מה כדאי לי לאכול על מנת לרדת במשקל? ברצוני להוריד כ-10 ק"ג.

לקריאה נוספת והעמקה
03/02/2008 | 18:59 | מאת: רותי

מזל טוב אמא טריה! תסתכלי טוב טוב על הבת שלך. נכון שהיא מדהימה? ומי עשה אותה כזאת? הגוף שלך! לא רופאים, לא מדענים, לא דיאטנים ולא עוד כמה יודעי דבר. זה הגוף שלך שיודע לעשות כאלו דברים מופלאים - אם רק לא מפריעים לו. אם סמכת עליו לעשות משהו כל כך חשוב למה לא תתני לו צ'אנס להחליט מה הוא רוצה לאכול וכמה? שיהיה לך ולה הרבה בריאות ואושר דרך צלחה!

04/02/2008 | 07:56 | מאת: בלה אגמון

אמא טריה יקרה. אתחיל בהמון המון מזל טוב. חסרים לי פרטים - מתי ילדת? האם זו לידה ראשונה שלך? כמה עלית בזמן הריון? האם הנקת? כל הפרטים האלה יכולים לתת משמעות קצת אחרת לתשובה שלי. אענה בכל זאת בלי לדעת אותם כי בסופו של יום הם שוליים. משאלתך אני מבינה שלפני הלידה היית במצב מסוים - מצב שהשביע את דעתך. את כותבת שעסקת בספורט אכלת הכל והיית מרוצה מגופך. עכשיו חל שינוי בעקבות הלידה- שינוי שלא מוצא חן בעינייך עד כדי הגדרה קשה מאד בעיני - כלואה בגוף. זו הגדרה המכריזה מלחמה - מלמחה בינך לבין הגוף שלך כי אם הוא הכלא שלך ברור שהוא האויב ומה עושים לאויב? נלחמים בו!!! ומה הוא עושה ? נלחם גם כמובן!!! ומה קורה במלחמות? נכון כולם מפסידים!!! אמא יקרה, לפני הלידה היית רזה טבעי מה שאומר שיש בך את החלק הזה . זהו חלק חכם שיודע להשאיר אותך בידיוק במקום הנכון והבריא ביותר עבורך . כבדי אותו, אפשרי לו לעשות את מה שהוא יודע בקצב שלו. זה לא אומר שאת צריכה להשלים עם המשקל החדש זה אומר שאת צריכה להיות מבינה חכמה ואמפטית כלפי גופך - בידיוק כמו אמא טובה. לוקח זמן לגוף ולנפש לחזור לחיים שלפני הלידה והאמת אף פעם החיים כבר לא יהיו כמו לפני הלידה ומי רוצה שיהיו? אבל אנו חיים בתרבות בה לא מאפשרים לנשים להנות מאמהות ,בה מאיצים בהן לחזור מיד למה שהיו קודם, הן מבחינת קצב החיים , הן מבחינת תעסוקה ובוודאי מבחינת מראה הגוף. מה נגיד נוכח תמונות של דוגמניות צמרת (לא חסרות לאחרונה) ששבוע אחרי לידה הן יצאו לרחוב עם גינס צמוד וחיוך מאזן לאזן ? זה המסר - אז אני לא יודעת איך הן עושות את זה ואיזה מחיר משלם גופן ונפשן אני יודעת שהמחיר לא שווה. אמא יקרה, יש לך בת והתפקיד שלך להכין אותה להיות אשה בעולם המורכב הזה. אם לא תלמדי אותה אהבה וכבוד כלפי הגוף, אם תעשי דיאטה ותיכנסי למעגלים מסוכנים של מלחמה פנימית ,את עלולה להעביר לה מורשת מסוכנת ולא טובה. אז אני ממליצה לך לעצור רגע ,לקרוא את התשובה של רותי ולהתחיל להתבונן בגופך בעיניים אחרות. זה לא מובן מאליו שהוא בריא,אפשרי לי לרדת בקצב הנכון לו וותרי על הגדרות מדויקות לכמה צריך לרדת. שפרי את תזונתך כי היא דלה ולא מגוונת.שני את תפיסות העולם שלך המושפעות מתרבות מסוכנת, תודי לגופך על נס הבריאה שיצר. הוא יגמול לך בעוד ניסים כאלה בעתיד, בבריאות טובה וכן בסוף גם ברזון המיוחל שאת כל כך רוצה בחזרה.

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה