לאכול רק שרעבים

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

26/01/2008 | 01:55 | מאת: שרון

קראתי באיזה פורום שאם אוכלים רק שהגוף מאותת על רעב אז לא משמינים כי הגוף שלנו מתוכנן לאכול בזמנים מסויימים רק שהוא זקוק למזון. כלומר רק שהאכילה היא ריגשית עקב לחץ, שיעמום עצב וכו' אז משמינים? והשאלה השניה היא אם מקשיבים לגוף אז איך יודעים מה לאכול?

לקריאה נוספת והעמקה
28/01/2008 | 08:05 | מאת: לאה פינטו

שלום שרון הגוף שלנו אינו מתוכנן לאכול בזמנים מסוימים. הגוף שלנו מווסת את האכילה שלנו בהתאם לצרכיו. כשאנו אוכלים בתגובה לסיגנלים הביולוגיים של גופנו (רעב), אנו מספקים לו את צרכיו ולכן הוא לא יאגור הוא ינצל וישתמש באנרגיה וברכיבים המגיעים מהמזון הזה. השמנה (למעט מקרים פתולוגיים) תמיד מתרחשת על רקע של אכילה רגשית. ז"א כשאנו צורכים מזון ללא קשר לצרכים של הגוף. לגוף אין מה לעשות עם התוספת הזו, הוא אינו זקוק לה ולכן יאגור אותה. יש לציין שהשמנה מתרחשת על רקע אכילה רגשית מתמשכת ולא נקודתית. מסיבה זו, אני ממליצה לך להוריד מהכותרת את המילה "רק". כשאת מגבילה את האכילה למצבים מסוימים, את חיה בחוסר חופש וזה דיאטטי לכשלעצמו, ולכן מאוד מאוד לא מומלץ. אנשים רזים אמיתיים אינם אוכלים "רק" כשהם רעבים. האכילה שלהם מווסתת בעיקר ע"פ סיגנלי הגוף אך יש להם גם התשתית התפישתית שלא עושה ענין מאכילה שאינה בתגובה לרעב. לשאלתך השונה, פשוט שואלים: מה הכי בא לי? מה יהיה לי הכי טעים? ונותנים לגיטימציה לכל מה שעולה. שתי השאלות שלך מעוררות בי תחושה שאת מחפשת פרקטיקה שהולמת גישה דיאטטית, כאילו את מחפשת מערכת חוקים של "עשה ולא תעשה" - וכאן הטעות הגדולה שלך. אנו עוסקים כאן בשינוי גישה. שינוי גישה איננו טכניקה הוא שינוי צורת התייחסות, פרשנות וחשיבה. אם את מנסה לעבוד עם מנגנון הרעב-שובע שלך מתוך ראש דיאטטי תמצאי עצמך בסוף באותה נקודה ובאותו מקום שנאבק וטרוד בהתעסקות אובססיבית עם האוכל והגוף. מקווה שאני טועה. בהצלחה רבה שלך לאה פינטו

28/01/2008 | 13:25 | מאת: שרון

אז מה את ממליצה? לא הבנתי איך לשנות חשיבה, איך אני מקבלת את החשיבה של האנשים הרזים, אולי פשוט למרות שהם אוכלים גם ג'אנק הם יותר פעילים. מה הסוד שלהם?

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה