דיאטה ובלוטת התריס.

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

21/01/2008 | 11:25 | מאת: מודאג

חברה שלי מעוניינת לרדת במשקל, לעיניין יש חשיבות רבה בעיניה ואני מנסה לתמוך ככל שביכולתי. לאחרונה גילו בבדיקת הדם כי ברמת הפעילות של בלוטת התריס התוצאה היא "גבולית" (תת-פעילות). היא לא מטופלת בתרופות. ולפי מיטב הבנתי הדבר יכול לפגוע בדיאטה שלה. היא שומרת על תפריט של 1200 קלוריות ליום, מעט מאוד שומנים וכולסטרול. בפברואר היא מתחילה אימוני אירובי (3 פעמים בשבוע), ככל הנראה שהיא גם תצא להליכה פעם, פעמיים נוספות במהלך השבוע. האם קצב הירידה במשקל יהיה איטי בהרבה מהרגיל?(דבר שיכול לגרום לתסכול רב אם מורידים רק חצי קילו בחודש). תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה
21/01/2008 | 11:45 | מאת: לאה פינטו

שלום למודאג למען הגילוי הנאות אתחיל ואומר שהגישה בה נוקטת חברתך היא בעייתית בפני עצמה ואותה אני מוצאת מדאיגה הרבה יותר מבעיית הבלוטה. ותוהה, כמה זמן זה יימשך ומה יקרה יום אחרי שזה יגמר? ועד כמה היא נהנית ותמשיך להנות מההגבלה הזו? ומעל הכל, הפריזמה דרכה היא רואה את יית שמנה שלה. גישתה אינה מתיישבת עם גישת הפורום כלל וכלל אך כיוון שלא זו השאלה, אתעלם מהסוגיה העקרונית הזו (למרות שלא קל) ואענה באופן ישיר. בלוטת התריס אחראית (בין השאר) על קצב חילוף החומרים בגוף. כשהיא נמצאת בתת-פעילות, המשמעות היא ירידה בהוצאה האנרגטית של הגוף. אם שומרים על אותו סטטוס של צריכה יתכן שנחווה עליה במשקל או תקיעות (תלוי במאזן כמובן). מצד שני, לפעילות גופנית יש כמובן את הכח להעלות את חילוף החומרים כיוון שחילוף חומרים אינו רק פונקציה של מאזן הורמונלי אלא גם פונקציה של מסת שרירי שלד. כך שאינני יודעת לנבא את ההשפעה של שינוי רמת פעילות הבלוטה על משקל גופה, היא תצטרך לעקוב. ומרגישה שוב את הצורך לחזור ולאמר, גישת ההרזייה לא דיאטה אינה אומדת תהליך הרזייה ע"פ משקל גוף ואינה רואה בגישה המוצגת כאן דרך נכונה להרזייה. בברכת יום נעים שלך לאה פינטו

21/01/2008 | 12:14 | מאת: מודאג

קודם כל, תודה רבה על ההתייחסות והתגובה המהירה שלך לנושא. אני אציין כי היא קובעת היום תור לדיאטנית קלינית בקופ"ח על מנת שתרכיב לה תפריט מתאים. אולי זה לא מקובל כ"כ לשאול פה ולבקש ממך דבר שכזה, אך אני אשמח אם בכל זאת תוכלי לפרט ולהסביר מה מדאיג בגישה זו. תודה רבה לך והמשך יום נעים.

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה