לא יורד יותר

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

11/12/2006 | 08:33 | מאת: אלון

בלה שלום אני באמת נופל בקטגוריה של הרזיה ללא דיאטה אני חושב. אני אוכל בריא ועושה כושר בחצי שנה האחרונה וירדתי כבר 17 קילו. לא מונע מעצמי כלום ולא סופר יותר מידי. פשוט קבלת אורח חיים בריא יותר. העניין הוא שהיום אני כבר שוקל 79. אני בן 28 ובחודש האחרון הפסקתי לרדת. לא מבין למה זה קרה. עד לפני חודש ירדתי בקצב טוב ופתאום נתקעתי. יש לך הסבר? תודה.

לקריאה נוספת והעמקה
13/12/2006 | 07:51 | מאת: בלה אגמון

אלון שלום רב. ראשית הרשה לי לברך אותך על השינוי המדהים שעשת באורח החיים שלך. אני מבינה שיש גם תוצאות יפות מאד - 17 קג ירידה במשקל בלי יסורים של דיאטה זה אכן השיג נכבד. אבל שים לב מה אתה עושה - במקום להנות מהשג שלך, לברך את עצמך ואת הגוף שלך אתה מתמקד במה שלא קורה. הדבר דומה לאבא שהבן שלו שיפר את כל הציונים שלו מנכשל ל80 באופן קבוע ופתאם עבר חודש ובמקום לקבל 90 הוא שוב קיבל 80 ואז אבא בא בטענות כלפי הילד על כך שהוא לא ממשיך להשתפר. איך לדעתך ירגיש הילד? האם זה יגרום לו לרצות להמשיך להשקיע או שהוא יבין שלא משנה מה אביו אף פעם לא יהיה מרוצה ממנו. גוף שלך הוא כמו ישות נפרדת בעל רגשות מחשבות ו תחושות. אם במקום לברך אותו על השגיו אתה כועס עליו על זה שהוא לא מתקדם יותר על פי סולם שאתה החלטת שהוא נכון הוא עלול להפסיק לשתף אתך פעולה. שים לב צורת מחשבה כזאת באה מעולם הדיאטה. שקילה, שיפוט והתמקדות בקילוגרמים יביאו הרבה פעמים לתוצאה דומה- עליה של כל מה שהורדת ואף יותר. וכעת אענה גם כדיאטנית - תהליך הרזיה הוא לא לינארי . גוף יורד במשקל לא באופן קבוע בכל תהליך של ירידה יש האטה עצירה ולפעמים אף עליה. זאת הסיבה שכדאי לאמץ מדדים נוספים להתקדמות כמו תחושה טובה צורת מחשבה אחרת והקפים. מקווה שעזרתי

13/12/2006 | 12:28 | מאת: אלון

עזרת מאוד ותודה לך!!!! אני דוקא כן נהנה מההשיג - מתלבש יפה ונהנה להסתכל במראה לשם שינוי. אבל את באמת צודקת... עלי להנות ממה שהשגתי ולתת לגוף להמשיך לרדת בזמנו החופשי. אני מאוד מודה לך על החיזוק והחוכמה.

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה