זירוז העיכול בצורה טבעית, הכיצד?

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

22/08/2006 | 23:29 | מאת: שי

שלום. יש לי עיכול מאוד איטי (נכנס לשרותים פעם ביומיים-שלוש) והבנתי שיש דרכים בריאות וטבעיות לזרז את העיכול (במקרה שלי זה להילחם בכרס קטנה ואני גם מתאמן במכון כושר לאחרונה) לצערי אין לי אפשרות לממן תזונאי וכו' (ברור לי שזה הכי טוב) אבל הבנתי שיש דרכים טבעיות, אשמח לשמוע עליהן. למשל שמעתי על : - כף שמן זית כל בוקר (רופא אמר לי על זה) - לאכול קצת חריף (זה מה שאני עושה אבל אני יודע שזה לא הכי טוב כי זה קורע לי את הקיבה) - לאכול כל 3 - 5 שעות ארוחות קטנות - תפוחי עץ. מה עוד ?

לקריאה נוספת והעמקה
22/08/2006 | 23:59 | מאת: שלומית

כמה דברים כלליים ביותר שאני יודעת: עם הקימה בבוקר, דבר ראשון - 1-2 כוסות מים פושרים. עוד טיפ - להשרות כמה שזיפים מיובשים בכוס מים חמים בערב, לכל הלילה, ובבוקר לשתות את המים ולאכול את השזיפים. רצוי לאכול פירות וירקות עם הקליפה. דייסת שיבולת שועל (קווקר) יש כאלה שאכילת בצל עוזרת להם. בכל מקרה זה מאד אישי וכל אחד צריך למצוא לעצמו את מה שעוזר לו. גם בקופת חולים אתה זכאי לייעוץ אצל תזונאי, בהמלצה של רופא המשפחה.

23/08/2006 | 09:16 | מאת: לאה פינטו

ראשית, אחזור על דבריה של שלומית, דיאטניות בקופ"ח הן חלק מהשרות העומד לרשותך, אין צורך לשלם באופן פרטי על בעיה מסוג זה. שנית, לפני שנקפוץ להמלצות, לעצות ולטיפים, חשוב להבין את התופעה עצמה. ומה שאתה מתאר לא נהיר לי דיו. מהו עיכול איטי? האם אתה מתכוון לעצירות? מי קבע שהעיכול הוא איטי? ובעצם השאלה היא, איטי, יחסית למה? האם מדובר במשהו חדש שאתה חווה? אלו תחושות נילוות (בטן נפוחה, כבדות, כאב וכ"ו)? יש אנשים שאצלם, יציאה אחת ליומיים ואף שלושה היא נורמלית לחלוטין. כדי לעזור לגוף, צריך קודם כל להבין אותו. רוצה להבהיר את המושגים. בעוד עיכול הוא תהליך הטיפול של מערכת העיכול במזון (פירוק וספיגה לדם), עצירות נוגעת להפרעה בהפרשת פסולת. כך יכול להיות שהעיכול תקין לחלוטין אך הבעיה היא בגירוי ליציאה - ואז זו עצירות ואין לזה קשר לעיכול איטי או מהיר. סיבות נפוצות לעצירות (שמוגדרת ספציפית לכל אדם ואדם, כמספר יציאות נמוך מהנורמלי עבורו) הן: צריכה בלתי מספקת של נוזלים צריכה בלתי מספקת של סיבים תזונתיים (מקורם בירקות, פירות, קטניות ודגנים מלאים) אי מתן מענה לגירוי ליציאה (ככה בד"כ מתחילה עצירות המוכרת מהשרות הצבאי) העדר פעילות גופנית המסייעת לפריסטלטיקה, לתנועתיות, של שרירי מערכת העיכול (זו אחת הסיבות לשכיחות עצירות נוכח שברים שמגבילים תנועה). בד"כ לאחר שאנו שוללים אפשרויות אלה, עוברים לבדיקות קצת יותר משמעותיות (ממש לא נשמע לי המקרה שלך). אני משתדלת מאוד להמנע מהמלצות לשימוש בחומרים לקסטיביים, בעיקר אצל אנשים צעירים ובריאים. חומרים לקסטיביים הם מעין חומרים משלשלים כמו אלה המצויים בעלי סנה, בשזיפים (טבעי לגמרי אך לא בהכרח מומלץ. ואגב כדאי להזהר עם המושג "טבעי". כידוע, גם ציאניד הוא טבעי לחלוטין, להבדיל אלפי הבדלות ועדיין) וכ"ו. הגוף מתרגל אליהם ובהמשך מגיב להם פחות ופחות. שי, הגוף שלנו מלמד אותנו על מה שקורה בתוכנו פנימה באמצעות מסרים העוברים בצורת תחושות (התודעה מדברת במילים ובמחשבות, הגוף באמצעות רגשות ותחושות). לפני שרצים לתת מענה, נסה קודם להבין מה הוא צריך, באמת. מקווה שלא סיבכתי אותך. ואם כן, חדד לי מה לא ברור ובכל מקרה כפי שכתבתי בתחילה וכפי שהציעה שלומית, גש לדיאטנית בקופ"ח (פנים מול פנים) שתוכל לתת לך מענה אישי יותר. בברכה לאה פינטו

18/06/2009 | 19:14 | מאת: נטע

סובין חיטה עם אשל, בבוקר, לפני האוכל. גדול! ;)

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה