שאלה פסיכולוגית על שומן

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

14/02/2018 | 03:40 | מאת: לירי

שלום, האם רזה יותר באמת אומר יפה יותר? אם זה לא המקרה אז למה כשאני מרזה או רואה אדם רזה יותר ממה שהיה,אוטומטית אני אומרת עכשיו זה יותר יפה לו או לה? יש אנשים שאני מכירה ששקלו חמישים קילו יותר מהיום, ובוודאות יותר יפה להם ככה רזה . אז זה אומר שעד שלא מרזים צריך להתהלך בתחושה של ,אני לא מספיק יפה כי אני יכולה לרזות עוד וזה יותר יפה? זה נשמע לי לא הגיוני ומצד שני מה שאני מרגישה כשאני רואה אדם רזה יותר סותר את חוסר ההגיון הזה ודווקא מצדיק אותו.

לקריאה נוספת והעמקה
14/02/2018 | 08:45 | מאת: נדיה גרינשטיין כהן

ומוגדר ע"י תחושה פנימית אישית שלך, ונורמות חברתיות. החברה שלנו רודפת רזון. אם את חושבת שרזה יותר, זה תמיד יפה יותר, אז את במלכוד. כי כמה רזה זה יפה? ומתי רזה הופך להיות מכוער? תחושת יופי שמתבססת רק על כמה את שוקלת מפספסת אותך כאישה ובן אדם. יופי לדעתי, הוא הרבה מאד דברים ביחד. ולכן להיות רזה, לדעתי, לא מספק את ההגדרה של להיות יפה. אני חושבת שתחושת הבטחון העצמי שלך מול אנשים אחרים, שנקבעת דרך כמה את רזה, היא לא באמת מציאותית. כי תמיד תמצאי מישהי יותר רזה או פחות רזה ממך. אני מציעה לך לבדוק את המחשבה הזו, ולבנות את תחושת היופי שלך בצורה אחרת. אדם הוא לא רק משקל. וכדי לעשות את השינוי, אולי תפני לייעוץ? משקל קובע אם את יפה? איפה שאת גרה קובע כמה את יפה? העיסוק שלך קובע כמה את יפה? תחושת בטחון אישית במראה נובעת מהרבה מאד גורמים מעבר להשוואת משקל. למה רק כשאת מרגישה רזה את מרגישה שאת "שווה"? ייעוץ יעזור לך לצאת ממעגל הקסמים הזה שמכתיב לך את אורח החיים שלך ואת היכולת שלך להרגיש טוב עם עצמך,אוכל ומה שאת אוכלת.

14/02/2018 | 12:39 | מאת: לירי

זה נכון שיש ויהיו תמיד יותר רזים וזה לא הגיוני להרגיש תמיד לא יפה מספיק מבחינת מראה הגוף אם אני יותר מהם.מצד שני אם רואים תמונה או מכירים באופן אישי אדם שרזה מלא במשקל , באופן אוטומטי כן אוהבים יותר את המראה ומחמיאים לו או לה על המשקל היותר רזה , משמע הם יותר יפים ככה, אחרי ההרזייה. אז, זה לא מסנכרן עם החלק הראשון , שתמיד יש יותר רזים וזה לא הגיוני לא להרגיש יפה כי לא רזים כמוהם . כאילו יש נתק בין שתי העובדות האלו. תודה

15/02/2018 | 13:13 | מאת: נדיה גרינשטיין כהן

להגיד את נראית נפלא, שואלים אם רזית. במקום להגיד שאת לבושה ממש יפה, אומרים איזה יופי הבגד מרזה אותך, וכן הלאה וכן הלאה. ונכון, כשמישהו מרזה, אומרים לו איזה יופי במקום לבדוק אם קרה לו משהו. ההחלטה שלך, לבנות את הרגשתך הפנימית לגבי המראה שלך , לפי דברייך, תלוי רק במה שאנשים אחרים חושבים. וכך תמיד תהיי "שבוייה" בדיעות של אחרים. אני חושבת שכדאי לך לבדוק אפשרות לסמוך על עצמך , ולהחליט, יחסית לעצמך ולא לאחרים מה הכי טוב לך. לצערי, אני פוגשת בקליניקה הרבה נערות ונשים, שעצם ההסמכות שלהן על מדד הרזון של אנשים אחרים, לגמרי משבש להם את החיים והאפשרות לאכול. את יכולה לשנות את החשיבה שלך, ולמצוא דרך לסמוך על עצמך. האם תהיי מוכנה לפנות לטיפול בשביל זה?

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה