קושי לאכול כמו שצריך

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

21/10/2017 | 18:18 | מאת: כרובי

יש לי בעיה רצינית בלדאוג לאכילה שלי. אני מאוד אוהבת ירקות ועושה קניות כמעט כל יום. הבעיה היא שזה כבד ואיכשהו אני תמיד נמצאת במחסור ומרגישה רעבה. כשאני נמצאת במסגרת שבה דואגים לי לאוכל אני אוכלת כמו שצריך אבל כשאני עוזבת אני תמיד "חוזרת לסורי". אני כבר בת 30 וחיה ככה שנים רבות. הבעיה היא שאני רזה (אנשים מעירים לי על זה ולפעמים אפילו מביעים דאגה לבריאות שלי), לא מקבלת מחזור ומקבלת סחרחורות לעיתים קרובות. הייתי רוצה לדעת מה אפשר לאכול שיחזיק אותי למשך שעות, שיהיה קומפקטי (לא כבד לסחוב) וגם בריא. בעיה נוספת היא שאני מאוד מפחדת ממאכלים מסויימים. קשה לי לאכול כמויות יותר מקטנטנות של דברים שומניים או עם סוכר וזה בעצם מה שמונע ממני לאכול טחינה גולמית או אגוזים למשל. הייתי בטיפול ממושך (4 שנים רצופות) אצל דיאטנית ואכן נחשפתי אצלה למאכלים חדשים אבל באיזשהו שלב הגיעה תקיעה שמתבטאת בעיקר בזמנים שאני צריכה לדאוג לעצמי למזון (בערך 95% מהזמן). סליחה על השאלה המסורבלת. אשמח לדעתכן המנוסה. תודה!

לקריאה נוספת והעמקה
22/10/2017 | 10:49 | מאת: נדיה גרינשטיין כהן

כנראה מאיים עלייך באיזה שהוא אופן. את מפחדת, נמנעת , לא מעוניינת לעלות במשקל? אם את קונה ירקות כל יום, אז לא באמת צריכה להיות בעייה לקנות באותה הזדמנות גם דברים אחרים. אז על מה הקושי שלך יושב? אני מבינה שהיית 4 שנים בטיפול, תזונתי במקביל לפסיכולוגי?) ומסגרות מעייפות. מצד שני, ללא מסגרת את לא מצליחה. יש אנשים שזקוקים למסגרת הרבה מאד שנים, עד שהם מפנימים את היכולת לדאוג לצרכים התזונתיים שלהם. אין לך מחזור, את רזה ולדברייך רזה מדי. נשמע שיש כאן שילוב של קושי מעבר לאכילה, שהקושי להזין את עצמך הוא חלק ממנו אבל לא היחידי. האם תשקלי לחזור לטיפול?

22/10/2017 | 17:25 | מאת: כרובי

תודה רבה על התשובה! אני מאוד מעוניינת לעלות במשקל אבל גם נכנסת לפאניקה בכל פעם שאני עולה. אני יכולה לקנות עוד דברים. הבעיה היא בלאכול אותם. אני קונה גם סובין חיטה שמחזיק אותי אבל נראה לי שזה לא מספיק. הייתי גם שנתיים בטיפול פסיכולוגי, בשנתיים הראשונות עם הדיאטנית. רציתי האמת לחזור לטיפול אבל לא מצאתי שום מקום שמציע טיפול לאנשים עובדים. כל המקומות מצריכים ממני לצאת באמצע יום עבודה (במקרה הטוב) או לוותר על עבודה. יש קבוצת OA ליד הבית שלי עם פגישות של פעם בשבוע בשעות הערב. חשבתי להצטרף לשם אבל אני לא בטוחה שזה באמת יכול להחליף טיפול. מה דעתך?

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה