הי,אם הגוף לא מזהה סוגי מאכלים

דיון מתוך פורום  הרזיה ללא דיאטה

24/03/2017 | 22:18 | מאת: צבי

אלא רק רכיבי מזון ,אז אני מוצא את עצמי שכשאני רעב,לרוב אני לא אלך ואוכל משהוא מתוק (או לא מתוק לבד),אלא אני אוכל זאת עם שילוב או רק מזון לא מתוק. לזה אין הסבר פיזיולוגי כזה או אחר? רציתי גם לשאול בנוסף-שידוע לי שיש מאכלים עתירי שומן כמו בורקסים לדוגמא ושומן מתעכל אחרון בקיבה,אבל,ההורמונים הראשוניים של שובע הם קודם בקיבה שרמת הגרלין מפסיק להיות מופרש וזה דרך התמלאות הקיבה,השומן שיש במאכלים תורם לשובע רק כאשר הוא מגיע למעי הדק שם מופרש הCCK,אז זה לא נכון (נראה לי) שמאכלים עם הרבה שומן אוכלים מעט מהם ברגע האכילה. ייתכן כי אוכלים הרבה מהם אבל הם תורמים לזמן שובע ארוך יותר אולי?בגלל הסיבות הפיזיולגיות שציינתי? באותה הנשימה קראתי גם כי מאכלים גאנק פוד השומן בהם לא גורם להפרשת CCK,האם מכאן אני יכול להסיק שקוראסונים ובורקסים למיניהם ׁ(שאין בהם הרבה חלבון) שנאכלים לבד ובלי חלבון נוסף לא משביעים לאורך זמן בגלל זה ? תודה רבה מתנצל מראש על ריבוי השאלות-זה אחרי חודשים של למידה... תודה שוב

לקריאה נוספת והעמקה
26/03/2017 | 16:15 | מאת: נדיה גרינשטיין כהן

מכל מקור מזון. ומעכל אותם בהתאם למה שנמצא בקיבה באותו הזמן. כשלומדים תהליכי עיכול, מורכבים ככל שיהיו, מבינים את התהליך, אבל לא את מה שקורה בפועל כשאוכלים .אם אכלת בורקס גבינה עתיר שומן, אז השומן ישהה יותר זמן בקיבה בזמן שהחלבון יפורק אנזימטית והפחמימות יועברו דרך דפנות המעי ע"י האינסולין לתאים. אבל, זה לא אומר שזה כל מה שיש בקיבה באותו הזמן. כל התהליכים קורים בו זמנית בהתאם לתכולת הקיבה. אם מדברים על שובע ,יש עוד תהליכים שמשפיעים עליו, מלבד מה שקורה באותו הרגע בקיבה.

27/03/2017 | 02:13 | מאת: צבי

אפשר לקבל אלי בקצרה מה הם התהליכים הנוספים שיכולים לגרום לשובע חוץ ממה שיש בקיבה? תודה רבה

27/03/2017 | 10:32 | מאת: נדיה גרינשטיין כהן

אני סקרנית, כי השאלות שלך קשורות לתהליכים בגוף ברמה התאית. בפורום אני לא נכנסת לפירוט כזה. יכול להיות שכדאי לך למצוא קורס בתזונה או ביוכימיה שיענה על השאלות שלך? אחד הדברים שלמדתי לאורך השנים בטיפול באנשים עם עודף משקל, היא שגם כמכירים את כל התהליכים, הם לא אלה שיפתרו את הבעייה של מי שנמצא מולי. אבל הם בסיס לעבודתי כדיאטנית ונותנים כיוונים למחשבה.

מנהל פורום הרזיה ללא דיאטה