נגמר החלב

דיון מתוך פורום  הנקה

27/10/2012 | 19:51 | מאת: מורן

יש לי בן בן חודשים ושבוע אני מניקה באופן מלא עם בקבוק שאוב אולי אחד ביום. עד כה תמיד היתה לי בעיה ששד אחד כמעט ולא הניב חלב והשני לעומת זאת היה גדוש באופן יוצא דופן (גם בשאיבות אפשר היה לראות את זה) בהתחלה הנקתי בכל הנקה בשד אחד ובהתייעצות עם יועצת הנקה התחלתי להניק תמיד מהשד המרוקן יותר ולאחר מכן לעבור לשד המלא ועל דעת עצמי והתחלתי לקחת פעמיים ביום כדורי חילבה. בפרק זמן מסוים היתה תחושה שהמצב משתפר ושהשדיים נהיו מאוזנים אבל בימים האחרונים התחושה ששני השדיים שלי מרוקנים אין תחושה של מלאות לא במהלך הלילה ובבוקר, לא כל כך הקפדתי לקחת באופן קבוע את כדורי החילבה. בשד המרוקן אני בכלל לא מצליחה לשאוב ובהנקה אחרי כמה דקות הוא מתחיל ממש להתעצבן עד כדי בכי. לא יודעת מה לעשות הוא אוכל לי רק משד אחד????

לקריאה נוספת והעמקה
28/10/2012 | 06:53 | מאת: אלן שיין

היי מורן, אפשר בהחלט לספק את צרכיו מצד אחד בלבד - הרי כל אימא יכולה להיניק אפילו תאומים - אז אין שום סיבה שזה לא יספיק. בגיל הזה יש תחושה יותר של ריקנות למרות שאין מצב של "ריק" ממש. המצב על מלאות וגודש עבר - והגוף מתרגל לכמות מסויימת של חלב. היות ולא הנקת מההתחלה משני הצדדים אומר שאולי אין לך איזון בן השדיים ואת לא מצליחה לשאוב מהצד הפחות מלא - אבל אפשר להיניק באופן מלא רק מאחד. אבל כמובן רצוי להיות במעקב ולדאוג שהוא עולה מספיק כל שבוע (הצפי הוא מסביב ל-200 גרם לשבוע) אם תתחילי לשאוב באופן אינטנסיבי מהצד הקטן זה אמור להסתדר אבל זה באמת צריך להיות בצורה עקבית ולעיתים קרובות. בהצלחה אלן

28/10/2012 | 10:06 | מאת: מורן

העדפה שלי היא לא להניק משד אחד כייון שזה נראה שזה לא מספק אותו ההוא לא מפסיק לינוק ולא מוכן בשום אופן מהצד השני. אני אנסה לשאוב במידה ואני מחליטה לוותר ולעבור לתחליפי חלב איך את ממליצה לי לעשות את זה?

מנהל פורום הנקה