מיעוט מי שפיר + מנח עכוז

דיון מתוך פורום  הריון ולידה

26/09/2018 | 01:08 | מאת: מיטל

שלום רב, זהו ההריון השלישי שלי ואני בת 39. כרגע בשבוע 34 ונצפו הנתונים הבאים: בשבוע 32 מי השפיר עמדו על נתון של 7.2 בשבוע 34 בבדיקה חוזרת מי השפיר עמדו על נתון של 6.3 מעבר לכך, העובר במנח עכוז, מוניטור היה תקין ולחץ הדם שלי היה בבדיקה 93/43. בבדיקת סכרת הריונית הכל היה תקין. הריונות קודמים היו תקינים לחלוטין והלידות היו טבעיות. המשך מעקב יתבצע ביום שישי. שאלותיי: 1. מהי ההשפעה של נתון מי השפיר על העובר? 2. האם ישנו סיכוי קטן יותר שהוא יתהפך במקרה של כמות מים כזו? 3. האם ישנם מצבים בהם מבצעים השראת לידה מוקדמת בשל כמות מי שפיר נמוכה? תודה רבה וברכת חג שמח :)

לקריאה נוספת והעמקה
04/10/2018 | 09:34 | מאת: ד"ר ערבה ניר-יפה

היי מיטל תשובות לשאלותיך: 1. למיעוט מי שפיר ישנן סיבות רבות ומגוונות והן צריכות להישלל. פני לרופא המטפל שלך אשר יפנה אותך לבדיקות הרלוונטיות. ההשפעה על העובר קשורה גם לסיבה למיעוט מי השפיר. ישנם מרכזים אשר עובדים לפי הערכה אבסולוטית: מתחת ל 5 מיעוט מים, וישנם אלה שמתייחסים לפי שבוע. בהערכה אבסולוטית 6.3 הינה כמות מים תקינה, אך בהערכה לפי שבוע מדובר על מיעוט מים. בכל מקרה יש צורך במעקב אולטרסונוגרפי לאחר מספר ימים. 2. אכן הסיכויי שהעובר יתהפך במקרה של מיעוט מי שפיר הוא קטן יותר . 3. יילוד בשל מיעוט מים מתבצע בהתאם לגורמים נוספים (הסיבה למיעוט, מעקב גדילה, מוניטור). כאשר יש מיעוט מים במועד מיילדים בהצלחה

06/10/2018 | 00:03 | מאת: מיטל

תודה רבה על תשובתך המפורטת. בבדיקה חוזרת כמות המים עלתה ובבדיקה אחריה עדיין הייתה מספקת. עם זאת, העובר עדיין במנח עכוז, נקווה שיתהפך בקרוב ואם לא, נפנה להיפוך חיצוני. שוב תודה :)

מנהלי פורום הריון ולידה