היפנוזה ואייך זה עובד

דיון מתוך פורום  התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה

25/01/2017 | 09:00 | מאת: מיעז

ד"ר נעמן שלום! אני שומע ממש דעות שונות על מה זה היפנוזה ומה קורה למהופנט כשהוא תחת היפנוזה? האם הוא יושן? האם הוא בהכרה? האם הוא זוכר מה דיברו אליו? אייך זה משפיע הטיפול על האדם אחרי שהוא כבר לא תחת המהפנט? אני קראתי על ד"ר קליינהוס שהיה הממציא של היפנוזה בישראל אני מבין שעכשיו אתה המבין הגדול בארץ בנושא אז אודה על תשובות שארגיש יותר נוח ללכת לטיפול בהיפנוזה תודה מיעז

לקריאה נוספת והעמקה

שלום היפנוזה היא כלי פסיכולוגי יעיל ביותר ורלוונטי למגוון רחב ביותר של מצוקות וסימפטומים. היא לא שינה, לא אבדן הכרה ולא שיכחה, אלא מצב תודעה ייחודי, הדומה למעין"חלימה בהקיץ". היא מאופיינת בהרפיה גופנית ונפשית עמוקה ומיקוד גבוה של הקשב. במצב זה, המטופל המהופנט נעשה יותר סוגסטיבילי, כלומר מושפע יותר מסוגסטיות (השאות/הצעות) טיפוליות. לקריאה נוספת ניתן לגלוש לאתר של "האגודה הישראלית להיפנוזה".

28/01/2017 | 08:09 | מאת: מיעז

תודה על התשובה לעניין!)בדרך כלל לא מקבלים תשובות לעניין ) עשיתי קצת קריאה ובדיקה, מצאתי שד"ר קליינהוס היפנט ילדה ולא הצליח להעיר אותה, והביאו לבית חולים סורוקה מהפנט שהעיר אותה וקליינהוס לקח אותה להמשך טיפול, והשמיץ את המהפנט שהעיר אותה ופנה לכנסת להעביר חוק שרק רופאים יכולים להפנט. (הפוך על הפוך) כפי שבדקתי המהפנט הזה "וכטל" עזר למאות ואולי אלפי אנשים, ומה שמיוחד בו זה שהוא עזר לאנשים שרופאים ופסיכולוגים לא הצליחו. (תחת פיקוח של רופאים) אתה הסברת שהיפנוזה זה לא שינה, אז אייך זה שלא הצליחו להעיר את הילדה בסורוקה עם כול הרופאים בבית החולים, ומהפנט לא רופא העיר אותה? משינה עמוקה. מצאתי שהוא העיר אדם באירלנד באנגליה איטליה ושוויץ קליפורניה ניו יורק שלא יכלו להעיר בבית חולים. אייך מסבירים את זה ? ולמה יש חוק נגד הפנוט על במה? גם לפי שהבנתי מההסבר שלך ישראלי מהפנט ישראלי כל פעם שהוא מדבר או מספר לו משהו? האם הבנתי נכון?

מיעז לא הבנת נכון, כיון שמרבית הפרטים שאתה מציין אינם נכונים, למיטב ידיעתי. לא ארחיב וגם לא נדון בחשיבות "חוק ההיפנוזה" ונחיצותו. לדעתי, הוא נחוץ. לגופם של דבריך, "הילדה" (בחורה), לא הופנטה על ידי ד"ר קליינאוז, אלא על ידי "מהפנט בידורי". היא לא הצליחה להתעורר, בגלל סיבות שאינן קשורות למהות ההיפנוזה, אלא סיבות אחרות. ד"ר קליינאוז, הוא זה שהוזעק לבית החולים והצליח להעיר אותה. אין כל סכנת הירדמות או היתקעות, במצב היפנוטי !!

30/01/2017 | 21:00 | מאת: מיעז

סליחה אבל מה לא הבנתי נכון? טעיתי קליינהוז לא לא הפנט אותה כשלא הייתה הצלחה לעורר אותה. שמו של המהפנט במה היה אבישלום דרורי מצפון הארץ, מהפנט במה.,. קליינהוז ..זה. אחרי שהמהפנט (מרצה להיפנוזה בזמנו באוניברסיטת קליפורניה לוס אנגלס)ששמו וכטל העיר אותה והרופאים באו והתפעלו והוא עזב. למחרת בערב הגיע קליינהוז שהפנט אותה מחדש ובקש לטפל בה במרפאתו ביפו ועשה כן למשך כמה חודשים, היא גרה היום בדימונה וזוכרת שהעיר אותה מישהו שעזב לארה"ב אחרי שהתעוררה והרופא מיפו שטיפל בה לאחר מכן הגיע למחרת ( מצאתי רופא מסורוקה שהיה נוכח במקום ודיברתי אתו ד"ר נשיא בן 78) זה היה לפני 45 שנה,) ואני בספק אם ידיעתך היא ממקור ראשון כפי שאני בדקתי(לא קראתי רק באינטרנט בפורמים אלא דברתי עם סגל רפואי שהיה נוכח במקום). אני קצת נדהמתי לתגובה שלך ששללה את הכול עם " מיטב ידיעתי" תשובה שונה בתכלית ממה שכתבת בתחילה. (כשמישהו אומר או כותב למיטב ידיעתי זה ברור שאינו יודע אחרת לא היה צריך לציין את הורדת אחריות "מיטב ידיעתי" ) אני מקווה שהפעם תסכים איתי לחלוטין ובמידה ותהסס אוכל לתעד את מה שכתבתי ממקור ראשון. ולא הבנתי עד עכשיו למה האי התעוררות של הבחורה אישה בת ששים היום ששמה יפה לא קשורה בהיפנוזה? היות ווכטל העיר אותה מהיפנוזה ודרורי הדריך אותה לתוך השינה. אולי תוכל לפקוח מידע אבל מתועד לא ספקולטיבי. אני לא בא לפגוע חס וחלילה אני מחפש עזרה אמתית, לא הפגנתית ולא פוליטית, אני בעולם לביקור אחד ורוצה ליהנות ולא לסבול מהביקור. אז בבקשה תעזור לי.

מיעז יתכן ועדכונך מדויק יותר מאשר "מיטב ידיעתי", שהופק על פי "מיטב זכרוני". בכל אופן, בירור ההיסטוריה, חשובה ככל שתהיה למטרות אחרות, לא מקדם אותי בהבנה, לאיזה עזרה ספציפית אתה מצפה ממני, במסגרת הפורום ומגבלותיו ?!

מנהל פורום התמודדות עם מתח, לחץ וחרדה