נסיגת חניכיים ... המיתוס והמציאות ...

דיון מתוך פורום  רפואת שיניים

06/08/2003 | 18:19 | מאת: AHG

דוקטור נכבד, לאחרונה נודע לי כי אני סובל מנסיגת חניכיים. ברוב המקומות זה לא נורא, אך בניבים המצב קשה יותר. נאמר לי כי לנסיגת חניכיים אין טיפול, רק לנקות כל כמה חודשים אצל רופא שיניים, לצחצח במברשת רכה וללא לחץ על השיניים, ולהשתמש בשחה שיניים רגישות, בכדי למנוע את הכאבים. עוד נטען בפני כי "זה לא גודל בחזרה אף פעם". משום מה, אינני מסופק משנאמר לי, ואני מאמין כי קיים איזשהו טיפול כלשהו, היכול לסייע, במידה זו או אחרת, לענין. נוסף על כן, חבר טען בפני כי הוא סבל מנסיגה כלשהי, השתמש במשחת שיניים מסחרית המיועדת לטיפול בבעיות חניכיים ("ארונל"), ולאחר שבועיים/שלושה המצב חזר לקדמותו, כלומר "זה כן גדל בחזרה". כיוון שהניבים רגישים אצלי לא רק לחום/קור/מתוק וכיוצא בזה, אלא גם לנקישה (סגירת פה מהירה מדי יכולה לגרום לי לכאוב למשך יותר משעה) אני מודאג גם ממצב השיניים. נאמר לי כי הן "נראות יציבות, אבל צריך לשמור" ... שזה לא ממש עוזר. הייתי רוצה לשמוע את דעתך המושכלת בנושא, ואודה לך במיוחד אם תוכל לפרט ולהרחיב על כל אלטרנטיבה שמוכרת לך ... מסחרית או אחרת. בתודה מראש, איש הזאב :)

לקריאה נוספת והעמקה
07/08/2003 | 20:46 | מאת: ד"ר גרינבאום

AHG שלום. אין לי מספיק נתונים בקשר אליך ולכן אינני יכול להציע לך תוכנית טיפול ללא בדיקה קלינית ורדיולוגית .לכן מוטב שתתייעץ עם מומחה לפריודונטיה במקום מגוריך . אשמח להמליץ לך על מומחה מתאים כדי להתייעץ עימו במקום מגוריך אם תציין את המקום והדוא"ל שלך .

08/08/2003 | 00:49 | מאת: דר' גד נתן

ל-AHG אספר לך בדיחה:ישיש בן 90 ניגש לרופא המשפחה שלו והתלונן על בעיות בחיי המין.שאל אותו הרופא :ומהי הבעיה?ענה הישיש אני מקיים יחסי מין רק פעם אחת בשבוע.ענה לו הרופא: נו זה טוב מאד.הישיש אמר:חבר שלי בן 89 אומר שהוא מקיים יחסים 3 פעמים בשבוע.תשובת הרופא היתה:"תגיד גם אתה".וברצינות:רצוי שלא נבלבל את היוצרות בין אילו שאינם אנשי מקצוע ואפילו הם חברים טובים,לבין אנשי המקצוע.אנ י לא שמעתי על שום משחה המחזירה מצב לקדמותו.יש כאילו הממליצים אפילו לצחצח ללא משחה .לך ותתיעץ אצל איש/ה מקצוע והקשב טוב טוב לזה שנתן לך את העיצה הראשונה.

מנהל פורום רפואת שיניים