ספיגת השורש
דיון מתוך פורום רפואת שיניים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
נאמר לי לפני כשנה שיש לי ספיגת השורש באחד מהניבים. הבנתי שזאת תופעה די נדירה. השאלה שלי היא - ממה זה נגרם, האם אפשר להמנע מזה, האם ניתן לטפל בזה, וכמה זמן יכול לקחת עד שתיפול לי השן. שאלה נוספת -- מה אפשר לעשות לכשיהרס כל השורש של השן? עדי
עדי שלום. ספיגת שורשים יכולה להתרחש מסיבות שונות : 1) טראומה בגיל מוקדם יותר . 2) כתוצאה מטיפול אורטודונטי. 3) מסגר טראומתי של השיניים . 3)כתוצאה מדלקת כרונית שלא התרפאה כליל . 4)מסיבות אידיופטיות (לא ברורות ). התהליך של ספיגת שורש הוא איטי ואינדיבידואלי ותלוי : א) באם סולק הגורם הטראומתי , ב) אם ננקטו כל האמצעים להפסיקו (בדרך כלל כירורגיים). ג)בהיקף הספיגה . ד) בגורמים לא ידועים אחרים . לעיתים הפיתרון הנכון הוא עקירה טרם ספיגת כל השורש לעיתים טוב להמתין עד לסיום הספיגה של השורש . יש להיבדק תכופות אצל רופא שיניים אשר תוך מעקב רנטגני אחרי ספיגת שורש השן, יכול לצפות את מועד הצורך בעקירה ובשיקום השן ולהכין פתרון פרוטטי זמני כדי לקדם את הבעייה .