ניתוח בחיניכיים או החדרת תרופה?
דיון מתוך פורום רפואת שיניים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום! גילו בצילום שיש לי שני "כיסים" קטנים של מוגלה ונסיגת חניכיים בשתי שיניים טוחנות (משני צידי הלסת) והציעו לי ניתוח כדי לנקותם,אחרי זה תופרים.. וכו'. כששאלתי מה האלטרנטיבה ענו לי שיש אפשרות "להחדיר" לשני המקומות הללו תרופה שתתמוסס לבד שם עם הזמן. האם זה יעיל כמו ניתוח? כי אני לא כל כך מתלהבת מניתוח... תודה מראש Elena
Elena כתב/ה: ------------------------------- שלום! גילו בצילום שיש לי שני "כיסים" קטנים של מוגלה ונסיגת חניכיים בשתי שיניים טוחנות (משני צידי הלסת) והציעו לי ניתוח כדי לנקותם,אחרי זה תופרים.. וכו'. כששאלתי מה האלטרנטיבה ענו לי שיש אפשרות "להחדיר" לשני המקומות הללו תרופה שתתמוסס לבד שם עם הזמן. האם זה יעיל כמו ניתוח? כי אני לא כל כך מתלהבת מניתוח... תודה מראש Elena
אלנה היקרה. הטיפול בדיסקיות המפרישות לאט חומר אנטיביוטי/אנטיספטי לתוך חלל הכיס הפריודונטלי, מקובל למקרים גבוליים של כיסים רדודים עד בינוניים והצלחת הטיפול הזה מוגבלת למקרים המתאימים לכך . גם ניתוח סילוק כיסים אינו מבוצע בכל מקרה באופן אוטומטי והוא מבוצע בדרך כלל במקרים שבהם זהו הפתרון המועדף על האפשרויות האחרות . אם רצונך בחוות דעת מבוססת עליך לפנות למומחה לפריודונטיה שעל סמך בדיקה קלינית ורנטגנית ותוך שיקול של גורמי הסייוכל למליץ לך על הטיפול המתאים . כעיקרון המתנה מיותרת עלולה להחמיר את איבוד התמיכה של השיניים ברקמות התומכות אותן ולכן אני ממליץ בפניך להזדרז ולא לפסוח על שני הסעיפים .