שיני חלב
דיון מתוך פורום רפואת שיניים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום לבני בן ה 13 טרם התחלפו כל שיני החלב. הכוונה לשיניים הטוחנות בשתי הלסתות בצילום פנורמי ניראות השיניים הקבועות מתחת לשיני החלב. הרופאה אומרת שאין מה לעשות אלא להמתין. רופאה אחרת ( מבוגרת יחסית =ניסיון?) טענה שיש צורך לעקור את שיני החלב כדי שהקבועות יוכלו לצמוח ! מה דעתכם תודה
רוני היקרה . בנך בן ה- 13 איטי כנראה בכל מהלך החלפת שיניו , כך שאיחור מעין זה יתכן ומקביל לעקומת התפתחות עצמות השלד שלו. מה שחשוב הוא סדר ההתחלפות ולא הגיל הכרונולוגי שלו . יחד עם זאת מבט בצילום הפנורמי חשוב כדי לבחון את התפתחות שורשי השיניים הקבועות . אם רוב התפתחות השורשים שלהן הושלמה הן עשויות לאבד את פוטנציאל הבקיעה האקטיבית שלהן ואז אולי יש מקום לפנות להן מקום ע"י עקירת הטוחנות "החלביות" . לעומת זאת כאשר השורשים של השיניים הקבועות קרובות למחצית התפתחותן - עדיף לא לעקור שיני חלב שמשמשות שומר מקום ולהסתכן באיבוד מקום בגלל סגירת המרווחים המיועדים לקבועות ע"י שיניים סמוכות . על כל פנים : החלטה בנושא זה מוטב שתיעשה ע"י מומחה/ית לפדודונטיה בהסתמך על כל הנתונים כולל בדיקה קלינית וצילומים ובהסתמך על נסיון וידע שרכש/ה עם השנים ולא בפורום זה .