אני סובל ממחלת חניכיים של גיל הנעור
דיון מתוך פורום רפואת שיניים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני סובל ממחלת חניכיים של גיל הנעורים .היום אני בן 20 . מה עלי לעשות כדי להישאר עם כל השיניים עד גיל מבוגר ?
גדי שלום! עם עדיין לא ביקרת אצל מומחה לחניכיים,עכשיו זה הזמן. אם טיפול תרופתי וניתוחי חניכיים אפשר לעצור את המחלה. ככל שתתעכב כן ירע,קצב המחלה מהיר בשל החיידקים האלימים המופיעים במחלה זו. פסימיות לא תזיק.......
גדי היקר. מחלת חניכיים של גיל הנעורים הינה מחלה זיהומית אופורטוניסטי על רקע כשל חיסוני כלשהוא של אדם החולה בה . בד"כ מופיעה המחלה לראשונה כדלקת חניכיים הרסנית בשלהי גיל "העשרה". התחדשות של המחלה בעשור השלישי לחיים שלב בו מאבדות שיניים טוחנות וחותכות את מרבית תמיכתן בעם הלסת. בשלה הבא בעשור הרביע לחיים עלולות כל השיניים לאבד את התמיכה . כל הנ"ל קורה ללא טיפול . מומלץ שתפנה לפריודונט אם עדיין לא עשית כך המחלה דורשת מעקב מתמיד תוך מתן קורסים של אנטיביוטיקה רחבת טווח במינון נמוך לאורך תקופות ממושכות וניתוחי חניכיים לשם סילוק כיסים לעיתים כאשר המחלה מתקדמת . המחלה ניתנת לעיכוב ועצירה בידיים מיומנות בלבד ולכן נחוץ טיפולו המסור של מומחה למחלות חניכיים. אני מאחל לך הצלחה בטיפול .