צילומי רנטגן בהריון
דיון מתוך פורום רפואת שיניים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אחת ולתמיד הייתי רוצה לדעת : האם מותר או אסור לעשות צילומי רנטגן בהריון ?
דנה היקרה. צילומי רנטגן דנטליים פולטים קרינה מועטה כיום בגלל שימוש בפילמים רגישים או במערכות ממוחשבות ללא פיתוח . גם לא בהריון אין לבצע צילומי רנטגן מיותרים -זה אינו תצלום במצלמה רגילה -ובהריון יש לשקול הייטב אם הצילומים אינם מיותרים . ככלל ניתן לצלם צילומי רנטגן הכרחיים בזמן ההריון תוך מיגון מלא בסינר עופרת . צילומים אלו הם :צילומי אבחנה , צילומי אורך בעת טיפולי שורש . וצילומי נשך לאבחנת מקור הכאב . לא סביר לשלוח מתרפאה לצילום סטטוס או פנורמי שגרתי בעת היותה הרה אך במקרים שהצילום חיוני לאיבחון תהליך דלקתי הרסני או גידולי הרופא ישקול זאת ויחליט מה מסכן יותר את בריאות היולדת .