צמיחת שיניים אצל ילדים
דיון מתוך פורום רפואת שיניים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
יש לי ילד בן 7. מאז נפלו לו שיני החלב הקדמיות, לפני כ-9 חודשים, לא צמחו לו שיניים אחרות. האם זה תקין? האם יכול להיות מצב שבו לא צומחות שיניים במקום אלו שנופלות?
קרן היקרה . מצב זה אשר את מתארת הינו מצב תקין ושכיח בגילאי 7 . גיל התחלפות השיניים הקדמיות העליונות המרכזיות הוא 7+- 6 חדשים וגם בגיל 8 לא הייתי מודאג לגבי השיניים הקדמיות התחתונות גם הן אמורות לבקוע בגיל 6 +- שנה וגם בגיל 7 ויותר לא הייתי דואג . קצב התחלפות השיניים די מתאים לגיל ההתפתחות של השלד ופחות לגיל כרונולוגי . תופעה של העדר שיניים קדמיות מרכזיות קבועות היא נדירה ולא הייתי מביא אותה בחשבון עד גיל 9 עד אז דיה צרה בשעתה . מדאיג יותר כאשר סדר ההתחלפות אינו כצפוי כלומר : כששן שאמורה הייתה להתחלף קודם לאחרת שכבר בקעה לפה טרם בקעה אך זה איננו המקרה אותו את מתארת . אם וכאשר לא תיראה בקיעה של שיניים גם בגיל מאוחר מזה שציינתי , עדיין יוכל רופא השיניים המשפחתי שלכם לוודא את מציאות נבטי השיניים וסיבת התעכבותן בצילום רנטגן פשוט .
קרן היקרה .התשובה שהשבתי לך היא כוללנית ואיננה מתייחסת למקרה פרטני. למען הסר ספקות הייתי מבקשך לפרט מעט יותר :על אילו שיניים מדובר קדמיות עליונות או תחתונות ? מרכזיות או צדדיות ? אם תפרטי אוכל להשיב לך תשובה ספציפית . על כל פנים אם הינך מביאה את בנך לפחות אחת לשנה לרופא שיניים יוכל הנ"ל לאבחן את המצב ולהתייחס למצבו הספציפי של בנך .