צחצוח אגרסיבי וחשיפת שן
דיון מתוך פורום רפואת שיניים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אתמול הבחנתי במקרה שבשן טוחנת אחת שעברה טיפול שורש והושם בה כתר, יש כמו "עומק" בחניכיים מתחת לשן ורואים מן פס אפור כהה שזה כנראה החיבור של הכתר. פעם זה לא היה, ומשיטוט באינטרנט הבנתי שכנראה אני מצחצח חזק מידי באזור הזה וזה מה שגרם לחניכיים להיחשף מתחת לשן. כמובן שחדלתי מלצחצח חזק, אבל העניין הזה מסתכל כי הבנתי שהוא בלתי הפיך. אז בבקשה: א) האם זה באמת בלתי הפיך או שעם הפסקת הצחצוח האגרסיבי האזור יכוסה שוב בחניכיים? ב) במידה ולא, האם זה קריטי שזה ישאר כך? אין לי בעיות בשיניים, אין לי מחלות חניכיים ואין לי כאב תודה ד"ר
במקום שבו יש נסיגת חניכיים זה בדכ לא הפיך. ככלל יש לצחצח עם מברשת רכה בלבד. מאחר ועכשיו צואר השן חשוף, יש לעקוב ולראות שלע מתפתחת שם עששת