שאלה בנוגע לתותבות..

דיון מתוך פורום  רפואת שיניים

16/01/2024 | 21:36 | מאת: עודד

שלום רב ד"ר. אשתי בשנות ה-50 לחייה. לאשתי יש שיניים תותבות(ללא שתלים) כבר בערך 3 שנים. היו לה המון בעיות עם החניכיים. מלא דלקות וגם בעיות בשיניים, עד שנאלצה לעקור את כולן ולעשות תותבות מלאות למעלה ולמטה. הוצע לנו לעשות תותבות עם שתלים/ברגים שיחזיקו אותן כי זה מה שנפוץ היום, אך אשתי פחדה ששוב יתחילו לה בעיות בחניכיים ושהגוף ידחה את השתלים אז היא עשתה תותבות קבועות רגילות ללא ברגים. לצערי אני רואה שהפנים שלה השתנו לרעה והתבגרו מאוד והלסת לא נראית כמו בעבר. השאלות שלי: 1. האם עצם זה שהיא עשתה תותבות ללא שתלים גרם לה לאובדן עצם בלסת מה שלא היה קורה אם היו שתלים? 2. החשש שלה היה מוצדק שלא עשתה שתלים? אנשים עם חניכיים בעיתיות עדיף להן שלא יעשו תותבת עם שתלים? 3. האם הנזק שנעשה במראה הויזואלי/אובדן העצם יכול להשתפר ואף להשתקם אם היא תעבור לתותבות עם שתלים? תודה רבה רבה.

1 בעיקרון תותבת בלי שתלים ותותבת עם שתלים היא אותה תותבת.החוכמה היא לדעת לבנות את היחס והגובה בין הלסתות ככה שלא יהיו קמטים בזוויות הפה והפנים לא יראו "זקנים" 2 זה די יוצא דופן לאבד את כל השיניים בגיל כל כך צעיר ועל כן לפני שמחליטים על שתלים צריך לברר האם היא סכרתית, מעשנת כבדה, ולמה איבדה את השיניים? האם מהזנחה או מטיפול רשלני? 3 עצם חיבור לשתלים לא ישפר מראה קוסמטי. שיפור אולי יבוא מביצוע אומנותי יותר של התותבות. הכל בהסתייגות כי לא רואה את התותבות הקיימות

17/01/2024 | 13:10 | מאת: עודד

תודה על התשובות! בקשר לשאלה 2 - סוכרתית מגיל צעיר, סבלה המון מדלקות חניכיים, והרבה שיניים מתנדנדות. נותרו לה כמה שיניים בודדות שנאמר ע"י הרופא שחלקן מתנדנדות וחלקן בקרוב יתנדנדו אז עדיף כבר לעקור אותן. האם שתלים מתאימים לאדם סוכרתי אשר חניכיו נוטות לדלקות ולבעיות חוזרות ונשנות?

17/01/2024 | 13:12 | מאת: עודד

כמובן שהמעבר לא היה חד. היא עברה עקירות. טיפולי שורש. תותבות חלקיות. ואז לצערנו תותבות מלאות

באדם סכרתי יש שרידות נמוכה של שתלים על אחת כמה וכמה אם נסיון העבר עם שיניים טבעיות לא היה מוצלח

מנהל פורום רפואת שיניים