האמנם טיפול שורש הוא הפתרון?

דיון מתוך פורום  רפואת שיניים

08/10/2018 | 23:35 | מאת: תילי

שלום רב. אני בת 33. בהיותי בת 9 בערך נדחפתי בבית הספר וקיבלתי מכה בפה. כתוצאה מכך נשבר לי חוד של שן אחורית וחשבתי שדי בכך. בהיותי בגיל 20, החלה לי תופעה שבה בחניכיים שמעל אחת השיניים הימניות העליונות התפתחה לה מעין גולה כזאת שמדי פעם היתה מתפוצצת ויצאה ממנה מוגלה. רופא שיניים המליץ על ניתוח אפיסקטומי, וכך עשיתי. כעבור כמה שנים נאלצתי לעשות טיפול שורש ב2 מהשיניים העליונות הקדמיות (אמצעית ימנית וזו שלימינה). רופאת השיניים אמרה שיתכן שזה קשור בנפילה. כיום אני כאמור בת 33. יש לי בתקופה האחרונה בחניכיים באזור שמעל לניב השמאלי, כאב קליל מאד רק במגע (קצת מזכיר מה שהיה לפני הניתוח האפיסקטומי, רק במינון נמוך בהמון). הלכתי למומחה לטיפול שורש שעשה צילום ובדיקת קור והגיע לכך שהמקור הוא כנראה השן שלפני הניב באלכסון. הוא אמר שצריך לעשות טיפול שורש. ניסיתי להבין למה אך כיוון שהוא לא דיבר עברית לא הצלחתי להבין מה בדיוק המצב והסיפור. אני ממש לא נלהבת מטיפול שורש נוסף, ועל אחת כמה וכמה בשן קדמית עליונה. האם באמת זו האפשרות היחידה (שוב- זה ממש לא מורגש או מפריע לי ביום יום)? האם יש טעם לבקש חוות דעת שניה? אשמח לשמוע מה אתה אומר על כך, תודה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

ההחלטה על הצורך לביצוע טיפול שורש מתבססת על הבדיקה הקלינית ועל צילום רנטגן. בבדיקה מבררים האם יש תגובה עצבית לגירוי חשמלי או לקור,ובצילום מנסים לראות אם יש דלקת בקצה השורש של השן. מאחר ואינני יודע מה ראה הרופא שלך, הרי שקשה לי ליעץ, אך בכל מקרה בו יש ספק, רצוי לקבל חוות דעת נוספת

09/10/2018 | 08:59 | מאת: תילי

תודה רבה על תשובתך במידה ויש דלקת בקצה השורש, הפתרון היחיד הוא באמת טיפול שורש? אין אפשרות לתת אנטיביוטיקה או כל דבר אחר?

כשיש דלקת בקצה השורש הפתרון היחיד הוא טיפול שורש אנטיביוטיקה לא פותרת את הבעיה

מנהל פורום רפואת שיניים