שוקולד.
דיון מתוך פורום רפואת שיניים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
היי אני נוהגת לאכול שוקולד רוב הזמן בכל יום. מה זה משפיע על השיניים שלי, ומה ניתן לעשות בשביל "לנקות" את הצטברות השוקולד או/ו מרכיבים שלו בשיניים. תודה
בת שלום. השוקולד מורכב מקקאו סוכר ושומנים .המרכיב המזיק לשינים הוא הסוכר המהווה קרקע מזון ומקור אנרגיה ליצירת חומצות מהפרוקטוז שבסוכר . כך שככל שתתמידי באכילת שוקולד בתכיפות - שינייך נתקפות בחומצות הנוצרות מפירוק הפרוקטוז (מהסוכר) וחומר השן יימס בצורה לא הפיכה עד ליצירת עששת בשינייך שתהיה לא מבוקרת גם אם רופא שיניים צמוד יטפל בך יום יום . המסקנה די ברורה: אם את רוצה להישאר עם שיניים משלך ולא מלאכותיות עליך להיגמל מצריכה רבה של השוקולד ולהסתפק במספר טבליות שוקולד פעמיים בשבוע לפני צחצוח שיניים . תצטרכי לצחצח שיניים בוקר וערב במברשת, חוט דנטלי וקיסמי שיניים ולפנות לבדיקה של רופא/ת שיניים אשר בה יוחלט כיצד לשמר ולשחזר את שינייך וכל כמה זמן עלייך להיבדק .יתכן לפי קבוצת הסיכון לה את משתייכת שהרופא/ה ירשמו לך תוספת פלואוריד בכדורים לחיזוק עמידות השיניים בפני תקיפת החומצות הגורמות עששת ומיוצרות מסוכרע"י חידקים המצויים בפיך .