קרינה מייננת?
דיון מתוך פורום בטיחות גהות ואיכות
שלום לכם, ביום א' לפני כשבוע וחצי טסתי לחמישה ימים. בשדה התעופה לוטון שעל יד לונדון עברתי באחד המסלולים הצדדיים בו מוקמו מערכות בידוק של רנטגן שדלקו ואף בקע מהם רעש אך לא היו שם אנשי צוות וחשבתי שאולי נחשפתי לקרינה מייננת בלתי מבוקרת. למעשה, במסלול היציאה המרכזי לאחר ביקורת הדרכונים, היה שילוט "לבעלי פספורט בריטי או של האיחוד האירופי" ובמסלול יציאה צדדי דרך איזה מסדרון צדדי, היה כתוב "לבעלי פספורט זר". כבעלת פספורט ישראלי פניתי לשער עליו צויין "לבעלי פספורט זר" אך בדיעבד ראיתי שרוב הנוסעים (ודומני שגם בעלי פספורט זר) עברו דרך הכניסה השנייה, המרכזית, ומצאתי עצמי עוברת במלול הצדדי לבד. מכל מקום, באותו מעבר היו הרבה מכשירי רנטגן של בידוק וסריקה שפעלו אך לא עמד לידם אף איש צוות אך הם היו דלוקים ובקע מהם רעש. מאחר שמאז חזרתי יש לי שיבוש הורמונאלי רציני - היה אמור להיות לי כבר מזמן ביוץ ומאז לא היה לי ביוץ אז אני חוששת שאולי זה נבע מחשיפה לקרינה מייננת מהמיכשור של אותם סורקים שאולי פעלו באופן בלתי מבוקר ופגעו לי בשחלות ובביציות??? אודה על תשובתכם.
רק אבהיר כי מכשירי הרנטגן שתארתי הם מכונות השיקוף הפועלות על קרינת רנטגן. תודה.
המכשירים אינם ברמת סיכון כמו שתארת. נראה לך שהיינו יכולים לעבוד משרה מלאה במכשירי השיקוף אם היה סיכון כמו שאת מתארת? ברור שצריך להזהר כי יכולות להיות תקלות, אבל מזה שהמכשיר עובד ואת על ידו, לא קשור אם יש עובד ליד או לא, לא ממש מסוכן לך. אז הבעיה שאת מרגישה אולי מהטיסה עצמה בה יש חשיפה לקרינה קוסמית, הכי סביר שהפרשי השעות הובילו לשיבוש הורמונאלי - דבר שקורה המון. תלכי לרופא, או תחכי חודש.
לדיילת היקרה, קודם כל תודה רבה לך על תשובתך. על פניו לא הייתי חוששת מחשיפה לקרינה. ואולם כיוון שבמקרה שלי עברתי במסלול בו המכונות דלקו אך לא היה לידן שום איש צוות שהפעיל אותן והיה זה גם מסלול צדדי בו אנשים נוספים לא עברו (למרות שבשער לפני הכניסה למסלול זה היה כתוב "לבעלי פספורט זר") נכנסתי ללחץ שמא עברתי במסלול לא נכון בטעות, במסלול בו הן פעלו באופן בלתי מבוקר ופלטו קרינה חריגה - זאת כאמור בעקבות השינוי ההורמונאלי הקיצוני שתארתי. לגבי הפרשי השעות - דובר על הפרש של שעתיים בלבד, למרות שאני מודה שכל הלילה לפני לא ישנתי (אם כי קצת נרדמתי בטיסה וגם הייתי במתח סביב הנסיעה).מנסיונך בתחום, האם זה יתכן שהפרש של שעתיים בלבד יגרום לשינוי כזה? ואם כבר, בתור דיילת, האם המסלול שאני מתארת בלוטון מוכר לך? אני שאולת זאת כי חשוב לי לוודא שאכן לא הגעתי לאיזה מסלול שלא נועד לנוסעים... רב תודות!!!
המערכת שלנו עדינה ומושפעת בקלות מלחץ. מה שאת מתארת קורה לפעמים גם לנו יש הרבה לחץ והפרשי שעות. לחץ גורם מאוד מאוד משמעותי. לגבי המסלול שעברת, לא מכירה אותו אישית. אבל!!! אין מצב שהיו מאפשרים לך לשהות באזור מסוכן לבד. בכל זמן שדה תעופה נמצא בבקרה של אנשי בטחון, ואין אפשרות לעבור לנוסע לאזורים מסוכנים או מוגבלים. אם היית באזור מוגבל היו קופצים עליך מיד איזה 10 אנשי בטחון ומוציאים אותך החוצה. מכונה פועלת אומר שהיא תקינה גם אם אין שם אף אחד. לא משאירים מכונה עובדת אם יש איתה בעיה. גם אין קרינה ליד המכונה אלא היכן שמכניסים את המזוודות, וחוץ מזה גם אז הקרינה מאוד נמוכה. קרינה לא סתם קופצת החוצה היא סגורה בתוך המכונה שם היא עושה את העבודה.
לדיילת החביבה שבוע טוב! אני מאוד מאוד מודה לך כל כל המידע החשוב!