הנעת רכבים בגפ"מ (גז בישול)
דיון מתוך פורום בטיחות גהות ואיכות
התבקשתי לבדוק ולהשתכנע לגבי בטיחות התקנת מערכות הנעה בגפ"מ לרכבי החברה. בעיקר יונדאי אלנטרה. לאחר הרבה מאוד בדיקות באתרים שונים אני מתחיל לגבש דעה, בכוונה תחילה לא הביע את דעתי בשלב הזה. עדין חסרים לי נתונים לגבי ניסויי התרסקות שבוצעו למכוניות יונדאי אלנטרה לאחר התקנת מערכת הנעה בגז, עם בחינה של היבטי המערכת המותקנת. אשמח אם למי מהמשתתפים יש מקור לניסויים כאלו אפילו עם בוצעו בכלי רכב אחרים.
כדאי לזכור ולקחת בחשבון שרכב מונע בגז לא יכול להגנס לחניונים סגורים. לא יודעת מה הארגון שלך עושה אבל אם הנהגים צריכים להכנס לחניונים תשכח מזה, כי זה יקשה מאוד על העבודה, וגם על האישה שלא תוכל לעשות קניות ולחנות בחניון.
לפי התקנות החדשות הוסרה ההגבלה על כניסת רכב מונע בגז לחניונים סגורים! שלטי האיסור יוסרו ויכתב במפורש שניתן להכניס רכב מונע בגז! זאת בזכות הדרישה לאוורור קבוע בחניון. (בעבר האוורור הופעל כשרמת ה CO עלתה) להתעדכנות שאתה זקוק לה באופן דחוף: http://www.sviva.gov.il/bin/en.jsp?enPage=BlankPage&enDisplay=view&enDispWhat=Object&enDispWho=Articals^l4235&enZone=misgeret_rechev
תבדוק גם מה היה מקור ההצתה בזמן הריסוק. לדעתי ראשון ידלק מיכל הבנזין ולאחריו אם בכלל תתקיים שריפת גז מבוקרת או פיצוץ. אין לי ספק שברכב גז "טהור" לא תהיה התפוצצות.
לא מדובר רקבבעיות אוורור ואיכות הסביבה אלא ביטחון וסכנת פיגוע ואם תקרא בעיון את ההצעה של המשרד לאיכות הסביבה מדובר רק בחניונים קטנים ובינוניים ולא בחניוני קומות תת קרקעיים גדולים ועדיין בכל מקום רואים את השלטים שאוסרים כניסה של רכב מונע גז.
עדכון התנאים הוא עבור חניונים מעל 500 מטר מרובע אין הגבלה בשטח. השלטים מורדים רק לאחר מילוי התנאים הכוללים אוורור קבוע בספיקה הנידרשת ושלטים מקומיים לאיסור חנית רכב ממונע גפם בסמוך למקורות סיכון ספציפים.נכון שיש ארכה של שנה לביצוע השינויים. תנאים בטיחותיים מסוימים בחניון ציבורי בסמכות המשרד לאיכה"ס .ניסיתי לקרוא ביתר עיון ולא מצאתי הוכחות לדבריך,אשמח אם תגדיר את מקורות טענותיך.
מה קורה עם חניונים בבתים משותפים תת קרקעיים בהם אין איורור? מה קורה עם חניונים קטנים יותר? כמה חניונים כבר עומדים בתנאים? לגבי תחום הפציצות צא ראה ולמד את תחום הפציצות של גפ"ם ואת תחום הפציצות של דלק מנועי את נקודת ההצתה ולא את נקודת ההתלקחות ותחליט מה יותר מסוכן בזמן דליפה. לגבי מספר המכוניות המונעות בגפ"ם בישראל ומספר תאונות בהם מעורב רכב גפ"ם כנראה שאין תחום עם יותר דיסאינפורמציה בנושא אשמח אם משרד התחבורה יפרסם נתונים רישמים.
המספרים די קרובים ולפעמים יש ייתרון בטיחותי לכאן או לכאן בין גז בוטאן-פרופאן לבי בנזין. מדובר בכל הפרמטרים הרלוונטים. מצד שני קח בחשבון שליד שפך בנזין יש זמן רב יותר ריכוז מסוכן של אדי ם דליקים לעומת גז שמיד נמהל למתחת לLEL. חבל שאנו עורכים פה דיונים בתחום לעוס.
אם הכל לעוס והכל ידוע בשביל מה יש פורום ובשביל מה אנשים שואלים שוב? האם אתה חושב שמשתתפים מכובדים עם ידע רב כמו אהוד אבידוב או צביקה גרינברג ואחרים היו קוראים וכותבים אם הם לא היו מבינים שיש אנשים שלא בקיאים בכל נושא ותחום ושאולי עכשיו מתעניינים בנושא חדש ורוצים לשמוע עליו. האם בכל אתר ופורום יש רק שאלות ודיונים חדשניים? בכל הרצאה וכנס רק נושאים חדשים וחדשניים? אנשים שונים נמצאים באתרים שונים ומקבלים מידע שונה, נקודות הסתכלות חדשות, ניתוחים חדשים, רעיונות חדשים. נראה שיש לך ידע רב, אבל אתה לא ממש רוצה לחלק אותו עם אנשים, ואם צריך לחזור שוב זה נראה לך סוף העולם. חבל מאוד כי זה ממש מפריע להתיחס לתשובות שלך שתמיד ניתנות עם מרירות או עם בקורת
אמנם הופעת כהילל בן שחר עם כנויך החדש מר קורא ומתענין אך אתה שופט אותי לפני ולפנים.אכן קטונתי מלהשתתף בפורום זה עם ענקי הדור. אני יודע שמשעמם לפעמים לקרוא את התשובות של כולם בדיון, במיוחד כשלא מתיחסים לדבריך אך כוונתי היא שחומר לעוס הוא בקונטקס של אותו דיון הנמצא באותה סביבה בפורום. ברור שיש דיונים חוזרים ואז יש להזכיר לטירון שהנושא עלה ובהמשך לחזור ולחדש או להסביר מה שלא לובן.
אני מחפס טרקטורון חדש ושמעתי על חברת שירומיקה מוטורס שיש להם טרקטורון חדש שניקרה דינלי הקישור www.shiromika.com תחזרו אלי