קורים לי דברים מוזרים

דיון מתוך פורום  שווה לכל נפש

16/12/2023 | 22:14 | מאת: יוסי

היי עירית, אני נוטל ציפרלקס 15 מ"ג במעקב של רופא משפחה, בעקבות חרדות ודכאון. מה ששמתי לב זה שאם אני שוכח מס' ימים לקחת את הציפרלקס, מתחילות לי חרדות מכול דבר, מללכת ברחוב ולהיתקע במשהו או שמשהו יפגע בי, פחד מכלבים וגם בבית פחדים מוזרים והזויים וברקע תמיד מחשבות של "האם נפגעתי, מה קרה לי" וכו' (וכול החרדות האלה מלוות בעייפות קשה ותמידית, בתזוזות בלתי רצוניות של הראש מצד לצד, איטיות בחשיבה וקושי בריכוז, עקצוצים בגוף, בלבול וחוסר שיווי משקל). כשאני נוטל כרגיל את הציפרלקס, החרדות והמחשבות הטורדניות פוחתות. כששאלתי את הרופא משפחה למה זה קורה לי, הוא לא ידע לענות לי תשובה. בעצם אני נמצא במלכוד, ללא הציפרלקס אני חרד וסובל מתסמינים גופניים קשים שמפריעים לי לחיות תקין, עם הציפרקלס אני אמנם מתפקד אבל זה פוגם לי בחשק המיני וגורם לי לפתח תלות בכדור. למה לדעתך זה קורה? האם יש לזה קשר למחסור חמור של שינה? אני במשך 7 שנים לא ישן שינה של 7-8 שעות רצופות מכיוון ואני גר מחוסר ברירה בשכונה רועשת בכול שעות היממה. בנתיים הזמן עובר ואני תקוע ככה בסבל שלא נגמר. אין לי בעיה לקחת ציפרלקס כל החיים, רק אני לא מבין למה בלי הציפרלקס אני מפחד מכול דבר שזז? זה לא רק מחשבות שלא נגמרות, זה גם תחושה כבדה בגוף שמפריעה לי לחיות תקין. לפני הקורונה לא הייתי ככה. פשוט הזוי! תודה.

יוסי שלום הציפרלקס מפחית את החרדות ולכן כאשר אתה לא לוקח את התרופה חוזרות החרדות אם זה פוגע במיניות אפשר ללכת לפסיכיאטר ואולי להחליף לתרופה אחרת, אבל לא כדאי לך להפסיק את התרופה בלי תחליף אפשר להוסיף טיפול התנהגותי קוגנטיבי שעשוי לעזור לך להתמודד עם החרדה בהצלחה עירית

17/12/2023 | 12:37 | מאת: יוסי

סבבה, אבל מדוע זה קורה לי? למה אני סובל מחרדות ומחשבות טורדניות כל הזמן ומה זה התחושות הגופניות ההזויות שקורות לי בלי הציפרלקס? מה גורם לזה?

מנהל פורום שווה לכל נפש