חובות מטופלים בטיפול

דיון מתוך פורום  שווה לכל נפש

08/11/2020 | 02:39 | מאת: תוהה

מישהי אמרה לפסיכולוגית שמעוניינת להפסיק את הטיפול, הפסיכולוגית מתעקשת שהן ידברו על זה והיא לא מעוניינת וכועסת על הניסיון של המטפלת לכפות עליה מפגש ולדבר על בחירתה לעזוב. המטופלת פנתה לייעוץ בפורום ופסיכולוג ענה שחשוב לסגור טיפול ולא לברוח. אני תוהה למה מטופלת צריכה לקבל ביקורת על רצון לסיים את הטיפול? אם מישהי פוטרה מעבודתה והיא מעוניינת לצמצם הוצאות ולסיים את הטיפול אין על מה לדבר הרי הפסיכולוגית לא מציעה לה מפגשים ללא עלות. ואם מטופלת ללא סיבה לא מעוניינת להמשיך לראות אותה זה משנה? יתכן והיא מעוניינת לעבור לטיפול אצל תרפיסטית שגובה פחות כסף, לא כל עזיבה היא בריחה. יש הרבה מטפלים כולל מטפלים שהם לא פסיכולוגים ולרוב גובים מחירים נמוכים יותר. את כמטפלת מחייבת את הפונים אליך לדבר על רצונם לעזוב או שאת מאפשרת להם לעזוב במיידית ללא שיחת פרידה?

שלום, לדעתי יש ערך לפגישות פרידה, זה גם סיכום למה תהיה בטיפול ומה המטופל לוקח איתו זה גם חשוב להיפרד ולא להשאיר את זה בלי סגירה יחד עם זאת זה המלצה הרי אני לא יכולה להכריח את מי שלא רוצה לבוא לפגישה פרידה לעשות זאת אני ממליצה בחום כן לעשות פגישת פרידה בהצלחה עירית

08/11/2020 | 10:14 | מאת: תוהה

תודה עירית. נניח שלמטופלת יש דיעה מנוגדת לדיעת המטפלת שלה, והיא איננה מעוניינת בפגישת פרידה, המטופלת צריכה לשלם על מפגש בו היא אינה מעוניינת? ואולי המטפלת היא זו שצריכה לשלם למטופלת על כך שהיא מוכנה להגיע רק כי למטפלת המפגש כל כך חשוב? הסכמתי לשיחת סיכום אחת לבקשת מטפלת. סיכמנו על שיחה טלפונית, ללא עלות.

מנהל פורום שווה לכל נפש