איבחון לילד בן 5
דיון מתוך פורום לקויות למידה
שלום, יש לי ילד בן 5 ומאז ומתמיד היה ילד מאוד אנרגטי. הוא לא מסוגל לשבת במקום אחד זמן רב למעט טלויזיה, מחשב, בצק וזהו בערך. אפילו באוכל הוא כל הזמן מקפץ. זה לא נראה לי קשור אבל הוא ילד מאוד רזה וקטן יחסית לגילו, יש לו תלסמיה מיינור, היתה לו בעית שמיעה בשל נוזלים ולאחר נתוח כפתורים לפני למעלה משנה הבעיה הסתדרה וכרגע נמצא רשרוש בלב. לקחתי אותו לנאורולוג בחודש אוקטובר 2004 והוא עשה איבחון של שעה אצלו בקליניקה והחליט לתת לילד שנה בלי לעשות כלום. השבוע פנו אליי הגננות בגן (הוא ילד רגיל בגן משולב ולכן יש שתי גננות) ואמרו שלדעתן יש איזושהי בעיה, הגדירו זאת כילד לא רגוע ובעקיפין הזכירו היפראקטיביות וריטלין. ההמלצה שלהן היתה ללכת לפסיכיאטרית ילדים בטענה שלה יש ראיה רחבה יותר מפסיכולוג ומנאורולוג. יש לציין כי הן לא דחפו למתן טיפול רפואי אלא רק לצורך אבחנה בגלל ההתקרבות לביה"ס. מה דעתך? מה ההליך הנכון? אני רוצה להתחיל לעשות משהו לפני כיתה א' (כרגע הוא רק בתת חובה). ברצוני לציין כי בעלי חושב שלא כדאי לעשות כלום בטענה שהזמן יעשה את שלו כי גם הוא היה כזה (כמובן שאיני מסכימה איתו). כמו כן, שמעתי על מבחן טובה - מאיזה גיל ניתן לעשות? אנא הכוונתך. תודה.
דנה אחר הצהריים טובים, על פי תיאורך לבנך הפרעות קשב ורכיוז. חשוב מאוד לקיים אבחון הפרעות קשב כבר עכשיו לפני שהפרעתן תהיה ניכרת בהתפתחויות הלמידה של הילד ויבלמו אותו מבחינה קוגניטיבית ורגשית. איני בטוחה כי בחינת טובה היא כלי האבחון המתאים בשלב זה, אך בהחלט כדאי לפנות אל נוירולוג ילדים או לחליפין פסיכולוג ומאבחן ילדים מומחה. חשוב לדעת כי הפרעת קשב אינה חולפת מעצמה, ואם אינה מטופלת היא עשויה לפגוע יותר ויותר ככל שחולף הזמן. בברכה אלמוג
כדי לעקוב אחרי התלסמיה מיינור אצל המטולוג כיון שהאפקטים שלה עלולים להיות גם נפשיים. קראי באינטרנט חומר הנוגע לכך.