אבחון לא מקיף?

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

26/05/2013 | 17:39 | מאת: hh

אלמוג שלום, אני מתחילה תואר ראשון בקרוב ולפני חצי שנה נרשמתי למכון אבחונים מוכר בארץ לצורך חידוש הקלה שקיבלתי עוד בכיתה י . ההקלה הינה תוספת זמן בבחינות בעיקר לכתיבה עיונית. במפורש אומר שלא הייתי עוברת אף בגרות לולא הקלה זו. באבחון שעשיתי בכיתה י, שהיה עם נציג אנושי לכל אורך האבחון, התבקשתי לרשום חיבור משלי ללא הכתבה כל שהיא. אולם, באבחון האחרון, שבו מחשב הייוה 99.9% מהאבחון, לא התבקשתי לכתוב משהו עצמאית כלל . העניין הוא שאני זקוקה לתוספת הזמן ,מכיוון שקשה לי לשלוף את המילה שלה אני זקוקה כדי להמשיך את המשפט. דבר זה בא לידי ביטוי לדוגמה כשאני רוצה לומר שם של עיר מסויימת אני יכולה לחשוב על הרבה מאוד שמות של ערים עד שאני אצליח להוציא את אותה מילה. דוגמה נוספת הינה שמירה על המשלב הלשוני או שימוש במונחים רלווטנים (לעיתים אני חושבת על כמה מילים דומות בצורת השמיעה והכתיבה עד שאני מגיעה למילה הנחוצה). יתרה מזאת, גם אם צלחתי למצוא את המילה הנכונה הרי שאני מתקשה לרשום אותה בתוך משפטים מורכבים. סדר המילים מתבלבל ואני נאלצת לשכתב שוב ושוב תשובות בנות כמה שורות בודדות. כשטרחו להביא לי בסוף האבחון משהי שתדבר איתי לא הצלחתי להביע את עצמי כראוי והמאבחנת אף העידה שאינה מבינה אותי ואת בעייתי. בסופו של דבר הכניסה לי מילים לפה ופטרה את עצמה בתוף פחות מחמש דקות שיחה. שאלתי היא- האם אפשרי לבקש אבחון נוסף? האם, למרות שעוד במילוי הטפסים, העדתי שהקושי היחיד שלי הוא בכתיבה, תקין שלא יאבחנו אותי על כך? אודה לתשובתך. יום טוב

לקריאה נוספת והעמקה
26/05/2013 | 19:52 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערב טוב, בוא י נבהיר - אבחון לקויות למידה לא ! מתנהל מול מחשב וללא שיחה משמעותית וארוכה אנושית. איני יודעת מיהו הגוף המאבחן, אבל דיי ברור שהאבחון לא מספק. דרשי תמורה עבור כספך. אשמח לשמוע פרטים נוספים על ממצאי האבחון או מהלכו על מנת לעזור יותר. בברכה אלמוג

28/05/2013 | 23:50 | מאת: לילך

שלום לך, מדובר באבחון דידקטי של מת"ל, והוא אכן מתקיים על מחשב. האבחון מתבסס על מבחנים חדישים שמיועדים ספציפית לטווח הגילאים שלך, אך גם על דיווחיך ועל אבחונים ותעודות ישנות. אם קשיי הכתיבה עלו גם באבחון הקודם, גם במטלת ההכתבה שהעבירו לך וגם דיווחת על בעיה, אני מניחה שהמאבחנת לא תתעלם מכך בדוח שתכתוב. חשוב בכל זאת להדגיש שהשיחה עם המאבחנת היא חשובה מאוד, ולא אמורה להתקיים במשך 5 דקות. אם הרגשת שלא הצלחת להבהיר את כוונתך או את קשייך באופן שישקף את התמודדותך, פני שוב למכון האבחון ובקשי פגישה נוספת עם המאבחנת. הכיני עצמך וכתבי בנקודות את הנושאים והדוגמאות שהיית רוצה להציג בפניה, כך לא תשכחי ותוכלי להוביל בעצמך את השיחה למקומות אותם פספסת בשיחתכן הקודמת. את צודקת שהפורמט הממוחשב מקשה מעט על ההיכרות האישית, ועלול, לפחות לגבי חלק מהאנשים, להיחוות כמנוכר. עזרי לה, אם כך, להכיר אותך טוב יותר וקבעי פגישה או שיחה נוספת. בהצלחה, לילך

מנהל פורום לקויות למידה