לקות למידה המתבטאת בשגיאות כתיב

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

19/12/2012 | 15:21 | מאת: ציונה

בתי בכיתה ה' ועדיין יש לה שגיאות כתיב חמורות, למרות שאני עובדת איתה ומנסה ללמד אותה לפי קובוצות מילים לפי שורש ומשמעות עדיין היא כותבת את המילה עם שגיאה. גם כאשר היא מעתיקה היא מעתיקה עם שגיאה. במשך כל השנים שהערתי על כך למורה היא אמרה שזה יעבור אך עד היום זה לא עבר. ולדעתי זה לא יעבור כך סתם.השנה שציינתי את הבעיה לפני המורה החדשה היא אמרה שגם היא שמה לב לכך ויש לקחת אותה לאבחון. יש לציין שבתי היא תלמידה חכמה וחרוצה וקוראת הרבה ספרים ובעלת אוצר מילים גבוהה. שאלתי היא לאן/למי אני צריכה לפנות ? איזה אבחון היא צריכה? האם אני פונה לרופאת הילדים? תודה מראש ציונה

לקריאה נוספת והעמקה
20/12/2012 | 14:15 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

צהריים טובים, בשלב זה יספיק אבחון דידקטי. אבחון זה נערך על ידי מאבחנת מוסמכת. האם שגיאות הכתיב הן הביטוי היחיד לקשיים בלמידה? בברכה אלמוג

20/12/2012 | 14:55 | מאת: ציונה

היי, למי אני פונה לאיבחון דידקטי? דרך קו"ח? בתי מצליחה בלימודים אך היא צריכה להשקיע, זה לא בא בקלות. יש לציין כשהיא הייתה (לפני כ-4שנים) אצל קלינאית תקשורת (לתיקון האותיות השורקות) היא ראתה שיש לה בעיה של איחסון מידע בזיכרון ולכן יש לה בעיות שליפה (שגם על זה היא עבדה איתה)לדעתי ללא הצלחה רבה אך חל שיפור. האם זה קשור? תודה מראש, ציונה

מנהל פורום לקויות למידה