לקויות למידה ותקשורת

דיון מתוך פורום  לקויות למידה

04/11/2012 | 08:45 | מאת: ערבה

שלום רב, יש לי ילד שאובחן כPDD וברור לי לחלוטין שההגדרה הזו משקפת את הכשלון של המערכת לתת לילדים עם קשיים רגשיים ושפתיים נרחבים טיפול, ולא את היכולות של הילד. אין כל ספק שהילד הזה בקיא ושולט בקריאת המפה החברתית ובדקויות בהבנת האחר, ויכול ליצור אינטראקציות וקשב מותאמים של כשעה עם האחר. יחד עם זאת הוא נזקק כל הזמן לגרייה של אחרים כי הוא לא מצליח להוציא לפועל רעיונות שקיימים אצלו ללא תמיכה חזותית או אחרת. בהתאמה לקשיים הקוגנטיביים יש לו כמובן קושי בעיבוד הרגשות שהוא חווה ובמעברים בין מצבים. שאלתי היא- היכן, והאם ישנו קו ברור בין ההגדרות PDD וSLI, והאם מטרת האבחון היא לחפש איזושהי 'אמת מוחלטת' או שמטרת ההגדרות הן לתאר את סך היכולות הנוכחיות של ילד בנקודת זמן נתונה? בברכה, ערבה

לקריאה נוספת והעמקה
04/11/2012 | 20:25 | מאת: אלמוג בן-שחר נאוה

ערבה ערב טוב, אבחון נערך על מנת למדוד תפקוד לימודי רגשי של הילד ביחס לסיבבתו והמצופה ממנו על פי גילו. קיימת הגדרה ברורה מהו תקן הנורמה , אך יש תזוזות משמעותיות בתוך ההגדרות עצמן. משמע שקיימת סקלה שלמה ורחבה לתיאור PDD. מעבר לכך - טיפול ועבודת פיתוח לימודית ורגשית עשויים לקדם את היל במידה רבה מאוד ולשנות את מיקומו בתוך סקלת האבחון. ומעבר לכל הגדרה ואבחון אני מסכימה מאוד, כי מערכת החינוך שלנו מתקשה מאוד לתת מענה לילדים, הזקוקים למגע וטיפוח אחרים וקצת שונים. הנטייה היום היא קודם לכל להתנער מאחריות או יכולת. ועל כך אני מצרה מאוד.

מנהל פורום לקויות למידה